Δυτικό αέτωμα του ναού της Αφαίας Αθηνάς (Αίγινα), Λεπτομέρεια από τα γλυπτά (500-490 π.Χ.).   Η θεματολογία του αετώματος είναι παρμένη από τον Τρωϊκό Πόλεμο και έχει ως δεσπόζουσα φιγούρα τη Θεά της Σοφίας και της Πολεμικής Αρετής, Αθηνά. Απεικονίζεται επίσης ο  Αίας ο Τελαμώνιος, μυθικός βασιλιάς της Σαλαμίνας και ένας από τους ήρωες του Τρωικού πολέμου. Όλα τα υπέρλαμπρα γλυπτά των αετωμάτων του Ναού βρίσκονται στη Γλυπτοθήκη…
Φωτογραφία αγνώστου καλλιτέχνη από τα διαδίκτυο με την αυγή του χειμερινού ηλιοστασίου σε δάσος.    «Όλα φεύγουν και όλα ξανάρχονται, αιώνια στριφογυρνάει η ρόδα της Ζωής. Όλα πεθαίνουν κι όλα ξανανθίζουν, αιώνια τρέχει της Ζωής ο χρόνος. Όλα τσακίζονται, όλα χωρίζουν, όλα χαιρετιούνται ξανά και μένει αιώνια πιστό στον εαυτό του το δαχτυλίδι της Ζωής.» Friedrich Wilhelm Nietzsche, «Τάδε Έφη Ζαρατούστρα» (1883 –…
Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου 2014

Εθνικισμός στην Τέχνη [#92]

Gerard de Lairesse , «Ήλιος και Ηώ» (1671)   Η Ηώς, θεότητα της Αυγής, πετά μπροστά από το άρμα του φωτοδότη Ήλιου / Απόλλωνα και αναγγέλει τον ερχομό Του.
Προτομή της Θεάς Αθηνάς, τύπου «Παλλάδα του Βελλετρίου», αντίγραφο αριστουργηματικού αρχαίου έργου του γλύπτη Κρησίλα (425 π.Χ.)   Ονομάζεται έτσι, επειδή το μόνο πλήρες αντίγραφο που σώζεται σήμερα βρέθηκε στο Βελλέτριο της Ιταλίας και εκτίθεται στο Λούβρο.     «Σύμφωνα με αληθινό, ζωντανό νόημά της, η Παράδοση δεν είναι ούτε δουλική συμμόρφωση σε ό, τι έχει υπάρξει, ούτε μια υποτονική διαιώνιση του παρελθόντος στο…
Nicolas - Sébastien Adam, «Προμηθέας Δεσμώτης» (1762)   «Η εσωτερική νίκη ενάντια στις βαθύτερες δυνάμεις που αναδύονται στη συνείδηση ενός ατόμου σε περιόδους έντασης και θανάσιμου κινδύνου είναι ένας θρίαμβος κατά μια εξωτερική έννοια, αλλά είναι επίσης το σημάδι της νίκης του πνεύματος ενάντια στον εαυτό του και μιας εσωτερικής μεταμόρφωσης.»   Julius Evola, «Διαλογισμοί επί των Κορυφών: Η Ορειβασία ως Μέσον για…
John Singer Sargent, Χείρων & Αχιλλέας (1922 – 1925)   Ο κένταυρος Χείρων, γιος του Κρόνου και της νύμφης Φιλύρας, είναι μια σημαντική μορφή της Ελληνικής Μυθολογίας, τόσο για τη σχέση του με τη θεραπεία και άλλες υπό διαμόρφωσιν φυσικές επιστήμες του αρχαίου κόσμου, όσο και για τη σχέση του με τη διδασκαλία των Ηρώων. Υβριδική μορφή, όπως όλοι οι Κένταυροι και τα…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 58 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.