Μελαγχολία   Ο συγκεκριμένος αναγεννησιακός πίνακας είναι ένας από τους πιο γνωστούς του Λορέντζο Λόττο και εικονίζει έναν ευγενή, ο οποίος είναι βυθισμένος στην μελέτη. Παρατηρώντας αναλυτικότερα τον πίνακα, διακρίνουμε πληθώρα συμβολικών αντικειμένων. Ειδικότερα, το φως που έρχεται από τα δεξιά πέφτει στο ωχρό πρόσωπο του αριστοκράτη με τις έντονες γραμμές, καθώς και στο τραπέζι και στα αντικείμενα που βρίσκονται σε αυτό, δηλαδή…
Ο Αγών ανάμεσα στον Απόλλωνα και τον Διόνυσο   Στην «Γέννηση της Τραγωδίας», ο Νίτσε κάνει λόγο για δύο βασικά αλλά αντίρροπα ρεύματα, που η συνεχής ρήξη ανάμεσά τους οδηγεί στην δημιουργία μεγάλων πολιτισμών, όπως του Ελληνικού. Από την μία πλευρά, το Απολλώνιο στοιχείο αναφέρεται στην τάξη και τον νόμο, στην μορφή και την αισθητική, για αυτό και έχει να κάνει κατά κύριο…
Η μέθη του καλλιτέχνη («Το Λυκόφως των Ειδώλων», Νίτσε, 1888)   «Για να υπάρξει τέχνη, για να υπάρξει μια πράξη και μια μορφή τέχνης, είναι βασική μια συγκεκριμένη ψυχολογική κατάσταση έντασης: η μέθη. Είναι αναγκαία η μέθη για να κινητοποιηθεί κάθε γρανάζι της μηχανής: πριν αυτής, τίποτα δεν εμφανίζεται. Όλα τα είδη μέθης όποια κι αν είναι η μορφή που τα διαμορφώνει, έχουν…
Η Νίκη της Σαμοθράκης   Σύμφωνα με τον Ιταλό Φουτουριστή Φιλίππο Τομμάζο Μαρινέττι «ένα βρυχώμενο αυτοκίνητο, που μοιάζει να τρέχει πάνω σ΄ ένα πολυβόλο, είναι ωραιότερο από τη Νίκη της Σαμοθράκης». Εν τούτοις, ο λόγος που ακόμη και ύστερα από τόσα χρόνια, η Νίκη της Σαμοθράκης αναγνωρίζεται ακόμη και με έμμεσο τρόπο ως ένα ορόσημο στην τέχνη, είναι λόγω της απαράμιλλης ποιότητας του…
Η Τέχνη μας σώζει από την αυτοκτονία («Η Χαρούμενη Επιστήμη», Νίτσε, 1882)   «Η ύστατη αναγνώρισή μας απέναντι στην τέχνη. Εάν δεν είχαμε δεχθεί τις τέχνες και δεν είχαμε επινοήσει αυτό το είδος της λατρείας του μη πραγματικού-η κατανόηση της παγκοσμιότητας του μη πραγματικού και του ψέματος που μας προσφέρουν πλέον οι επιστήμες, η κατανόηση της παραίσθησης και του λάθους ως κατάστασης αντίληψης…
Η Αμαζονομαχία   Στον συγκεκριμένο πίνακα του Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς εικονίζεται η μάχη ανάμεσα στους Έλληνες και τις μυθικές γυναίκες πολεμίστριες της Μικράς, τις Αμαζόνες. Κέντρο της όλης σύνθεσης είναι η γέφυρα, η οποία γίνεται πεδίο σφοδρής σύγκρουσης, ενώ στο βάθος εικονίζεται η Τροία υπό καταστροφή. Η όλη σύνθεση είναι χαοτική, αλλά εξόχως παραστατική και γεμάτη ζωή. Σε αυτόν τον πίνακα θα μπορούσε…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 98 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.