Πολιτικός Στρατιώτης - 2ος κύκλος [#94]

Το Μέλλον Ανήκει στους Εθνικιστές   Υπερβάλλων ο ζήλος του Καθεστώτος της κλεπτοκρατίας να πείσει την ελληνική κοινωνία πως η Χρυσή Αυγή υποχωρεί εκλογικά. Μια μάλιστα εκ των τελευταίων...

Ημέρα Λειτουργίας Μετώπου Νεολαίας

Ημέρα Λειτουργίας Μετώπου Νεολαίας Ομιλία με θέμα: «Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του 1944».   Το Σάββατο, 9 Δεκεμβρίου 2017, σε μια κατάμεστη αίθουσα από νέους και νέες, που μάχονται σθεναρά...

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#52]

Εικόνα: Θηλυκωτάρια (κοσμήματα μέσης) από τις αρχές του 20ου αιώνα, επιχρυσωμένο (αριστερά) και μαλαμοκαπνισμένο (δεξιά). Ψηφιακή Συλλογή του Λυκείου των Ελληνίδων.   Το θηλυκωτάρι ήταν ένα κόσμημα μέσης για...

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#32]

Ο Πληγωμένος Πολεμιστής   Το συγκεκριμένο μαρμάρινο άγαλμα χρονολογείται στην Αυτοκρατορική περίοδο της Ρώμης και απεικονίζει έναν πληγωμένο πολεμιστή που κρατά ασπίδα στο αριστερό χέρι και πιθανόν δόρυ στο...

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#51]

Β’ Μέρος Η ψυχολογία του Σπαρτιάτη πολεμιστή.   Οι Σπαρτιάτες ήταν κυνηγοί της Αρετής. Όπως έλεγαν οι ίδιοι, αναζητούσαν την υπέρτατη αλήθεια, όχι συζητώντας, αλλά πολεμώντας. Όχι μόνο στην...

  • Πολιτικός Στρατιώτης - 2ος κύκλος [#94]

  • Ημέρα Λειτουργίας Μετώπου Νεολαίας

  • Παραδοσιακά Μονοπάτια [#52]

  • Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#32]

  • Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#51]

Η Τέχνη μας σώζει από την αυτοκτονία («Η Χαρούμενη Επιστήμη», Νίτσε, 1882)   «Η ύστατη αναγνώρισή μας απέναντι στην τέχνη. Εάν δεν είχαμε δεχθεί τις τέχνες και δεν είχαμε επινοήσει αυτό το είδος της λατρείας του μη πραγματικού-η κατανόηση της παγκοσμιότητας του μη πραγματικού και του ψέματος που μας προσφέρουν πλέον οι επιστήμες, η κατανόηση της παραίσθησης και του λάθους ως κατάστασης αντίληψης…
Β’ Μέρος Ο τρόπος παράταξης της σπαρτιατικής φάλαγγας   Αρκετά περιγραφικά στο σημείο αυτό είναι τα όσα μας παραδίδει ο Θουκυδίδης, ο οποίος παρατηρεί ότι η οπλιτική φάλαγγα, κατά την προσέγγιση της προς το σημείο που βρισκόταν ο εχθρός, είχε την τάση να συσπειρώνεται προς την δεξιά πτέρυγα. Αυτό οφειλόταν στο γεγονός ότι κάθε οπλίτης ένιωθε την δεξιά πλευρά του σώματος ευάλωτη, επειδή…
Τρανς-δεξιά: Όταν οι «Κούληδες» έγιναν… «Κούλες»   Το νομοσχέδιο για την αλλαγή της ταυτότητας φύλου αποτελεί την πιο πρόσφατη αλλά σίγουρα όχι την ύστατη απόδειξη του πραγματικού ρόλου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ρόλος ο οποίος σε τίποτα δεν διαφέρει από εκείνο που σήμερα διαδραματίζει η συγκυβέρνηση-τσίρκο Τσίπρα και Καμμένου. Καταθέτοντας μια σειρά φτηνές δικαιολογίες για να αιτιολογήσει την μνημειώδη πολιτική κωλοτούμπα, ο…
Παρασκευή, 06 Οκτωβρίου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#43]

Εικόνα: Αριστερά, γυναίκα της Αστυπάλαιας, στο νησί στις αρχές του 20υ αιώνα (Φωτογραφία του Maynard Owen Williams). Δεξιά, σύγχρονες γυναίκες της Αστυπάλαιας με την παραδοσιακή ενδυμασία.   Σύμφωνα με τους μελετητές των λαογραφικών στοιχείων, το «χρυσομάντηλο» της ιδιαίτερης παραδοσιακής φορεσιάς των γυναικών της Αστυπάλαιας παραπέμπει τυπολογικά στη βυζαντινή ενδυματολογία. Το παλιό αυτό μαντήλι της κεφαλής ονομάζεται έτσι επειδή το επιμετώπιο του κεφαλόδεσμου είναι…
Από την 25η Ιανουαρίου 2015 γνωρίζαμε πολύ καλά πως η τύχη της χώρας παραδόθηκε από τη συμμορία του Αντώνη στα χέρια μιας παρέας ανθελλήνων και μιας άλλης, ξοφλημένων πολιτικάντηδων, που διψούσαν για μια υπουργική καρέκλα, με μοναδικό τους μέλημα το πώς θα ισοπεδώσουν την ήδη «βομβαρδισμένη» Ελλάδα. Ενώ κατέστρεψαν την οικονομία της χώρας, καταδικάζοντας τους Έλληνες στην πείνα και την εξαθλίωση, διέλυσαν και…
Η Αμαζονομαχία   Στον συγκεκριμένο πίνακα του Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς εικονίζεται η μάχη ανάμεσα στους Έλληνες και τις μυθικές γυναίκες πολεμίστριες της Μικράς, τις Αμαζόνες. Κέντρο της όλης σύνθεσης είναι η γέφυρα, η οποία γίνεται πεδίο σφοδρής σύγκρουσης, ενώ στο βάθος εικονίζεται η Τροία υπό καταστροφή. Η όλη σύνθεση είναι χαοτική, αλλά εξόχως παραστατική και γεμάτη ζωή. Σε αυτόν τον πίνακα θα μπορούσε…
Α’ Μέρος Ο τρόπος παράταξης της σπαρτιατικής φάλαγγας.   Οι πόλεμοι κρίνονταν συνήθως από την έκβαση μιας και μόνο μάχης, η διεξαγωγή της οποίας γινόταν βάσει συγκεκριμένων κανόνων, τους οποίους και όφειλαν να τηρούν και οι δυο αντιμαχόμενες πλευρές. Ειδικότερα, η μάχη αποφασιζόταν όταν ήταν έτοιμοι και οι δυο αντίπαλοι, επιλέγοντας την τοποθεσία που θα τους επέτρεπε να αναπτύξουν τις δυνάμεις τους. Όταν…
Σεβασμός στους Έλληνες!   Όταν η νοοτροπία του ραγιαδισμού και της υποταγής καλλιεργείται στο Λαό μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης και της ανηλεώς βομβαρδιστικής προπαγάνδας των μέσων μαζικής ενημέρωσης, τότε είναι αναπόφευκτο το Κράτος να γίνεται έρμαιο ξένων κέντρων τα οποία σαφώς και δεν υπηρετούν τα εθνικά μας συμφέροντα. Προτού όμως κατηγορήσουμε τους ξένους για παρέμβαση στα ελληνικά εσωτερικά ζητήματα, οφείλουμε να είμαστε αντικειμενικοί…
«Η γυναίκα, το κορίτσι, πρέπει να αισθανθεί βαθιά και γνήσια, εκατό τοις εκατό, την γυναικεία της φύση, έτσι όπως ο άνδρας χρειάζεται να είναι σήμερα εκατό τοις εκατό άνδρας, με όλες τις ανδρικές αρετές και όλες τις ανδρικές ιδιότητες. Πρέπει να ξυπνήσει μέσα της η θέληση για οικογένεια, γιατί αυτή είναι η Ιερή Πηγή της Εθνικής Αναγέννησης. Πρέπει να νιώσει βαθιά, ότι σ’ αυτή…
Την Κυριακή πρώτη του μήνα, κλιμάκιο του Μετώπου Νεολαίας πραγματοποίησε ημερήσια εξόρμηση στα βουνά του Μοριά και συγκεκριμένα στην περιοχή του Φενεού. Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη και ξενάγηση από τον Ηγούμενο της Μονής Αγ. Γεωργίου Φενεού, ο οποίος μας εξιστόρησε τον πρωταγωνιστικό της ρόλο διαχρονικά. Το ιστορικό μοναστήρι κατά τα χρόνια της τουρκοκρατίας μετατράπηκε σε κρυφό σχολειό, ενώ παράλληλα λειτουργούσε ως ορμητήριο του…
Σάββατο, 30 Σεπτεμβρίου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#42]

Εικόνα: Πάνω, μητέρα στη Μεσσαρά, στο Ηράκλειο Κρήτης, (1939), φωτογραφία της Έλλης Σουγιουλτζόγλου – Σεραϊδάρη (γνωστής ως Nelly’s από την αγγλική υπογραφή της). Κάτω, σύγχρονοι τεχνίτες καλαθοπλεκτικής, αριστερά από τη Μεσόγη Πάφου, στην Κύπρο και δεξιά από τη Φλώρινα.   Η καλαθοπλετική είναι άλλη μία πολύ παλαιά λαϊκή τέχνη της Ελλάδος, στην οποία οι τεχνίτες με ελάχιστα υλικά και εργαλεία μπορούν να κατασκευάσουν…
Ο Άγιος Γεώργιος και ο Δράκος   Σε αυτόν τον πίνακα του Πάολο Ουτσέλο, που χρονολογείται το 1455, διακρίνεται ένας από τους βασικούς Αγίους της χριστιανικής και μεσαιωνικής παράδοσης, ο Άγιος Γεώργιος, ο πνευματικός πολεμιστής. Σε αυτή την εικονική αναπαράσταση, ο Άγιος Γεώργιος, γενναίος ιππότης πάνω σε λευκό άλογο που βεβαιώνει την αρετή του, κατατροπώνει τον δράκο, ο οποίος συμβολίζει το κακό. Στην…
Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου 2017

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#42]

Β’ Μέρος Η πορεία προς την μάχη   Κατά την διάρκεια της πορείας του στρατού ο βασιλιάς βρισκόταν στην κορυφή της φάλαγγας, καλυπτόμενος από τους Σκιρίτες οπλίτες, καθώς και από ένα σώμα ιππικού, του οποίοι οι άνδρες δρούσαν ως ανιχνευτές. Τον βασιλιά συνόδευαν οι Σπαρτιάτες που έφεραν τα «δόκανα», δηλαδή το λάβαρο της Σπάρτης, το οποίο συμβόλιζε τους ήρωες της αρχαϊκής Λακεδαίμονος, τους…
Εθνική Αντίσταση κατά της διεθνιστικής λαίλαπας   Αφού έλυσε όλα τα δεινά προβλήματα που ταλαιπωρούν και γονατίζουν την ελληνική κοινωνία, όπως το οικονομικό ή το τιτάνιο ζήτημα της ανεργίας και πλήθος άλλων, η συγκυβέρνηση-θίασος Σύριζα-ΑΝΕΛ κρίνει σκόπιμο να ασχοληθεί με το σοβαρότερο των προβλημάτων που απασχολούν το Λαό μας, δηλαδή τη «νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου»… Στην πραγματικότητα, η βιασύνη για τη νομοθέτηση…
Το αραβικό δίκτυο Al Jazeera έκανε ένα εκτενές ρεπορτάζ με τίτλο «Ανταποδίδοντας το χτύπημα: Ελληνικό γυμναστήριο εκπαιδεύει για αντιφασιστική δράση», αναφερόμενο σε υπόγειο γυμναστήριο της Αθήνας, όπου απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος σε αστυνομικούς και χρυσαυγίτες, λες και θα αντέχαμε την... μπόχα. Ο ιδιοκτήτης του, ένας αναρχικός 20ετίας, ξεκίνησε την άθληση για «πολιτικούς λόγους» - όπως λέει: «την ανάγκη να αμύνεται απέναντι στην αστυνομία και στην Χρυσή Αυγή».  Το ρεπορτάζ συνοδεύεται…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 103 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.