Αντικατοχική πορεία για την καταδίκη του ψευδοκράτους.

15 Νοεμβρίου 1983… Τα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου μας ανακηρύσσονται ως ανεξάρτητο κράτος από τον κατοχικό ηγέτη Ντενκτάς, γεγονός που στο εξής σηματοδοτεί τον επικοισμό και την τουρκοποίηση τους....

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#75]

Η Νυχτερινή Περίπολος Η «Νυχτερινή περίπολος» φιλοτεχνήθηκε το 1642, από τον Ολλανδό ζωγράφο Ρέμπραντ φαν Ράιν και ανήκει στην χρυσή ολλανδική εποχή. Στον πίνακα εικονίζεται ο λόχος που μετακινείται...

Η Νεολαία με τα Μαύρα.

Η «Νεολαία με τα Μαύρα» στέκεται υπερήφανη. Με βλέμμα αγέρωχο, αφουγκράζεται το ένδοξο παρελθόν, ενθυμούμενη θεούς και προγόνους. Οι πατροπαράδοτες αξίες  του Έθνους μας, είναι η Αντίσταση μας. Αυτή...

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#100]

Γ’ Μέρος Ο Κορινθιακός Πόλεμος Έπειτα από τις νίκες του, ο Κόνων επέστρεψε στην Αθήνα μέσα σε κλίμα μεγάλου ενθουσιασμού, ενώ εργάστηκε με ιδιαίτερο ζήλο για την ανόρθωση της...

Η πόλη μας ανήκει!

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ Κόντρα στην φίμωση που επιχειρεί να επιβάλλει το ξενόδουλο καθεστώς στο Εθνικιστικό Κίνημα και ενάντια στις αισχρές και ανθελληνικές του...

  • Αντικατοχική πορεία για την καταδίκη του ψευδοκράτους.

  • Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#75]

  • Η Νεολαία με τα Μαύρα.

  • Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#100]

  • Η πόλη μας ανήκει!

Σούλι Ο συγκεκριμένος πίνακας απεικονίζει την ηρωική θυσία των γυναικών του Σουλίου, οι οποίες προτίμησαν έναν αξιοπρεπή θάνατο, αντί μιας ατιμωτικής ζωής. Ο χορός του Ζαλόγγου αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός, που συνέβη μετά την οριστική κατάληψη του Σουλίου από τα στρατεύματα του Αλή πασά, τον Δεκέμβριο του 1803. Στη κορυφή του όρους Ζάλογγο, oι Σουλιώτισσες με τα  βρέφη τους αγκαλιά αποφάσισαν να πεθάνουν…
Ισαίος: Ο δεξιοτέχνης της «αποδεικτικής διαδικασίας». Ο Ισαίος, ένας από τους μεγαλύτερους ρήτορες της αρχαίας Ελλάδας, συγκαταλεγόταν στον «Κανόνα των Αττικών Ρητόρων» και υπήρξε διδάσκαλος του Δημοσθένη. Ήταν γιος του Διαγόρα, και όπως μας πληροφορεί ο Δημήτριος ο Μαγνήτας στο έργο του «Περί των ομωνύμων ποιητών», είχε γεννηθεί στην Χαλκίδα. Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη εκδοχή, σύμφωνα με την οποία ως τόπος γέννησης…
Δ’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Εν συνεχεία, το θέρος του 426 π.Χ., οι Αθηναίοι, παρά την ήττα τους από τους Αιτωλούς, κατόρθωσαν τελικά να κυριαρχήσουν στην δυτική Ελλάδα. Οι Αμβρακιώτες δε, επιτέθηκαν στο Αμφιλοχικό Άργος, αλλά κατάφεραν να κυριεύσουν μόνο τις γειτονικές Όλπες. Επιπλέον, οι Ακαρνάνες, παλαιοί εχθροί των Αμβρακιωτών, ειδοποίησαν τον Αθηναίο στρατηγό Δημοσθένη, ενώ ταυτόχρονα επιτηρούσαν τους Σπαρτιάτες,…
Παρασκευή, 17 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#88]

Παραδοσιακή ελληνική κουζίνα σύμφωνα με τα έθιμα του Δεκαπενταύγουστου. Στις Κυκλάδες και ιδιαίτερα στην Ίο, την Πάρο, τη Σαντορίνη και τη Σίφνο τιμάται το κρέας χοίρου κατά το εθιμικό “κυκλαδίτικο ρόστο". Η συνταγή αυτή ακολουθείται πολλούς αιώνες τώρα και περιλαμβάνει ως πρώτες ύλες κόκκινο κρέας, τομάτες, πατάτες, καρότα και μανιτάρια, σε συνδυασμό με ντόπια παραδοσιακά ζυμαρικά. Παραλλαγή αυτού του εθίμου συναντάται στην Κεφαλονιά,…
Η Παναγία των Βράχων Ο εικονιζόμενος πίνακας φιλοτεχνήθηκε από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και παρουσιάζει την  Παναγία και τον Ιησού βρέφος, με τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή σε παιδική ηλικία και τον Αρχάγγελο Ουριήλ. Το περιβάλλον είναι ιδιόρρυθμα βραχώδες, ώστε να τονίσει ότι η Παναγία είναι μια γυναίκα-βράχος, η οποία παρά τις αντιξοότητες υπήρξε πάντα κοντά στο παιδί της. Σύμφωνα με την φλωρεντινή…
Γ’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ο Φορμίωνας από την πλευρά του διέταξε τον στόλο του να πλέει παράλληλα με την ακτή, ώστε να διατηρεί την επαφή με τους Μεσσήνιους της στεριάς. Οι Πελοποννήσιοι, δε, επιτέθηκαν και κατάφεραν να απομονώσουν εννέα πλοία, τα οποία κατευθύνθηκαν προς την φιλική ακτή. Εκεί, οι Μεσσήνιοι επιδόθηκαν σε μια σφοδρή μάχη με τα πληρώματα των…
Παρασκευή, 10 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#87]

Οι τόποι της πατρίδας μας που ανήκουν στην ευρύτερη οροσειρά της Πίνδου έχουν πλούσια λαογραφική παράδοση και μέσα σε αυτήν ανήκουν και οι ιδιαίτερες παραδοσιακές φορεσιές των Ελλήνων από τα Χάσια Όρη, βουνά ανάμεσα στα Τρίκαλα και τα Γρεβενά. Η γυναικεία παραδοσιακή ενδυμασία των Χασιών φοριόταν κατά τους παλαιότερους αιώνες σε χωριά μεταξύ του Αλιάκμονα και του Σαρανταπόρου, από τα Σέρβια ως τη…
Β’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ακολούθως, το καλοκαίρι του 429 π.Χ. ο Αρχίδαμος πείστηκε από τους Θηβαίους αντί να λεηλατήσει την Αττική, να πολιορκήσει τις Πλαταιές. Στο σημείο αυτό ιστορικές πηγές μας μεταφέρουν ότι οι Πλαταιείς, υπερασπιζόμενοι τον εαυτό τους απέναντι στους Σπαρτιάτες δικαστές, είπαν ότι θα ήταν εύκολο να τους σκοτώσουν, δύσκολο όμως να αποπλύνουν την αισχύνη από αυτή…
Σάββατο, 04 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#86]

Εικόνα, από αριστερά προς τα δεξιά: Αθηνά Ταρσούλη, Η φορεσιά της Αταλάντης Λοκρίδος, Λεύκωμα με Ελληνικές Φορεσιές (1941). Γραμματόσημο του 1973. Παραδοσιακό σιγκούνι από χοντρό ύφασμα (κετσέ) και θώρακας (ψάθα) με σειρές από παραδοσιακά φλουριά. Ντόπιες γυναίκες στην παραδοσιακή γιορτή «Ανδρούτσεια», ντυμένες με την παραδοσιακή ενδυμασία των Λιβανατών (2011).   Η παραδοσιακή φορεσιά της περιοχής της Αταλάντης Φθιώτιδας λέγεται και «φουστάνα». Ως ενδυμασία…
Α’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Η έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων τοποθετείται τον Μάρτιο του 431 π.Χ., με την επίθεση των Θηβαίων κατά των Πλαταιών. Έπειτα από πρόσκληση της ολιγαρχικής παράταξης, μια θηβαϊκή δύναμη τριακοσίων οπλιτών εισβάλει στην πόλη μια νύχτα βροχερή. Εντούτοις, οι Θηβαίοι, αντί να σκοτώσουν αμέσως όσους πρόσκεινται στην δημοκρατική παράταξη, καλούν τους κατοίκους της πόλης να  ενταχθούν…
Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#85]

Εικόνα: Νικηφόρος Λύτρας, Ψαριανό Μοιρολόι (1888)   “Ψαλτάδες και πνευματικοί για κοντοκαρτερείτε Ν’αφήκει διάτα στα παιδιά, ν΄αφήκει μιαν ορμηνιά Κλαίνε τα δέντρα, κλαίνε τα κλαριά Κλαίει και η φαρμελίτσα σου που δεν σε βλέπει πια. Και άκουσα την φωνούλα σου και σπάραξε η καρδιά μου Και μου ραγίστει το γυαλί και το κερί μου σβήστει Και στάζει η στάλα του κεριού μες τους…
Ο ελεύθερος άνθρωπος είναι πολεμιστής. Πως μετράται η ελευθερία εις τα άτομα και τους λαούς; Με την αντίσταση που πρέπει να υπερνικήσουμε, με τον μόχθο για να φθάσουμε ψηλότερα. Οι λαοί που έχουν κερδίσει κάποια αξία, που έχουν κάποια αξία, δεν την απόκτησαν με ελεύθερα συντάγματα. Ο μεγάλος κίνδυνος ήταν για αυτούς κάτι που αξίζει τον σεβασμό. Αυτός ο κίνδυνος μόνο μας διδάσκει…
Δ’ Μέρος «Οι Τριακοντούτεις Σπονδές». Όπως είναι φυσικό, οι «Σπονδές» δεν διήρκησαν τριάντα έτη, όπως προέβλεπε αρχικά η συνθήκη. Την αφορμή έδωσε αρχικά η διένεξη μεταξύ της Κορίνθου και της αποικίας της Κέρκυρας. Ειδικότερα, μήλο της έριδος υπήρξε η αποικία των Κερκυραίων Επίδαμνος, η οποία βρισκόταν στην ακτή της Ιλλυρίας. Οι Επιδάμνιοι, συγκεκριμένα, είχαν ενοχληθεί από τις ατυχείς συμμαχίες της αριστοκρατίας τους, καλώντας…
HerculesFarnese- Πρότυπο ανδρικής ρώμης. Το εικονιζόμενο άγαλμα έχει μείνει στην ιστορία με το όνομα «Hercules Farnese» και απεικονίζει τον Ηρακλή, τον γιο του Δία, τον μεγαλύτερο Ήρωα των Ελλήνων. Δημιουργός του έργου είναι ο περίφημος γλύπτης Λύσιππος, ο οποίος το δημιούργησε κατά το 330 π.Χ., στην εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο αριστούργημα, καθώς η τελειότητά του εδράζεται όχι μόνο στην…
Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#84]

Λαϊκή Τέχνη: Ζωγραφική, Μέρος ΙΙ Το χωριό Χιονάδες στην Κόνιτσα ήταν φημισμένο για τους αγιογράφους του ήδη από τον 18ο αιώνα. Οι ζωγράφοι αυτοί έγιναν ξακουστοί σε Ήπειρο, Θεσσαλία, Μακεδονία και στα Βαλκάνια για τα έργα τους και άφησαν πλούσια παρακαταθήκη λαϊκής τέχνης. Έγιναν γνωστοί ως «Χιοναδίτες» και ζωγράφιζαν τόσο ναούς, όσο και αρχοντικές οικίες, με τοιχογραφίες εμπνευσμένες από την ελληνική φύση, ιστορία…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 74 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.