Σάββατο, 15 Απριλίου 2017

Παραδοσιακά μονοπάτια [#18]

Κατά τη λεγόμενη Λαμπρή της Ορθοδοξίας στην Ελλάδα διαδραματίζονται ποικίλα έθιμα με προεξέχον αυτό της καύσης του Ιούδα, με διάφορες παραλλαγές. Σε πολλές διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, ηπειρωτικές και νησιώτικες, τη μεγάλη Παρασκευή ή μετά την Ανάσταση αναβιώνει το έθιμο της εκτέλεσης μέσω σφαιρών ή και καύσης του προδότη Ιούδα, δίνοντας έτσι έναν συμβολικό χαρακτήρα στην πράξη της προδοσίας, στην ανηθικότητα της φιλαργυρίας…
Γράφοντας για την συμβολή της κλασικής τέχνης στην πνευματική ανάπτυξη ενός νέου ανθρώπου, καλό θα ήταν να επιχειρηθεί αρχικά μια προσπάθεια ορισμού της κλασικής τέχνης. Κλασική τέχνη λοιπόν είναι η τέχνη η οποία αναδύθηκε στην Ελλάδα του 5ου και 4ου αιώνα π.Χ., εποχή κατά την οποία η δημιουργία άγγιξε την τελειότητα-σε κάθε τομέα. Στην αρχιτεκτονική, την γλυπτική, την μουσική, το θέατρο και την…
Παρασκευή, 07 Απριλίου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#17]

Φωτογραφία: Κοπέλα του Λυκείου Ελληνίδων Καλαμάτας φωτογραφημένη σε παραδοσιακή κερκυραϊκή γυναικεία ενδυμασία.   Η παραδοσιακή γυναικεία ενδυμασία της Κέρκυρας διακρίνεται για το πόσο εντυπωσιακή και οπτικά ευχάριστη είναι. Δεσπόζουσα θέση στην κερκυραϊκή φορεσιά κατέχουν τα πανέμορφα άνθη που στολίζουν την κεφαλή της κοπέλας. Το κάλυμμα της γυναικείας κεφαλής αποτελείται από ένα κεφαλομάντηλο, κατασκευασμένο από δύο μαντήλια τυλιγμένα μαζί (συνήθως λευκό με κόκκινο ή…
Τρίτη, 04 Απριλίου 2017

Του Σκότους η Αυγή

Μία αβυσσαλέα ανυπαρξία περιβάλλει τη ψυχραμένη πλάση, χρωματισμένη σκιερώς· με μια αλλοπρόσαλλη κενότητα να γεμίζει την υποτακτική τάση που απορρέει στους δουλικούς της θιασώτες. Τοπίο παγερό, δίχως ακόμη αιολικές ανάσες να εφορμούν από τους μυστικούς καταρράκτες, στις παρυφές της θνητής πέτρας. Οι ελπιδοφόροι ασκοί, των οποίων η υποσχόμενη όψη εμβόλισε την αφοσίωση προς τον αιώνιο ταξιδευτή, δείχνουν ξανά ερμητικά κλειστοί. Μήπως, το Ίλιον…
Σάββατο, 01 Απριλίου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#16]

Φωτογραφία: Τσάμικος λεβέντικος χορός από παραδοσιακά ενδεδυμένους άνδρες. Στον αρχαίο κόσμο ο χορός εθεωρείτο δώρο των Θεών προς τον άνθρωπο, ώστε να μπορεί αυτός να ανακουφίζεται από τις θλίψεις του. Στα ομηρικά έπη ήδη διαπιστώνονται περιγραφές χορών, ενώ από τη Θεογονία του Ησίοδου μάθαμε τις Μούσες, ανάμεσα στις οποίες ήταν η Τερψιχόρη, αρχικά Μούσα του Χορού και μεταγενέστερα Μούσα της Λυρικής Ποίησης και…
Ο Περικλής καθορίζει προς το τέλος του περίφημου επιταφίου του, την θέση και την συμπεριφορά των γυναικών της εποχής του. Ούτε λίγο ούτε πολύ, λέει σε αυτές να φροντίζουν να μην ακουσθεί το όνομά τους, ούτε για καλό ούτε για κακό μεταξύ των ανδρών. Τις περιορίζει δηλαδή στην ανωνυμία του γυναικωνίτη. Η πολιτική οργάνωση της αρχαίας Αθήνας, πριν και μετά τη δημιουργία της…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 82 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.