Απόκριες/Ανθεστήρια Οι Απόκριες προέρχονται από την πιο σημαντική Διονυσιακή εορτή της αρχαιότητας, τα Ανθεστήρια, τα οποία πραγματοποιούντο για τρεις ημέρες στην Αθήνα κατά τον μήνα Ανθεστηριώνα, δηλαδή τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου. Σε αυτήν την εορτή, οι λαμβάνοντες μέρος φορούσαν πήλινες μάσκες - προσωπεία ή δέρματα ζώων, ενώ άλλοι έβαφαν το πρόσωπό τους με τρυγία -το κατακάθι του κρασιού- και στεφανώνονταν με κλαδιά…
Ομηρικός Ύμνος στον Διόνυσο   Για τον Διόνυσο, το γιο της ξακουστής Σεμέλης, ύμνο θα πω, πως φάνηκε στου πόντου πλάι την άμμο σε μια προεξοχή όμοιος με ένα νεαρό άνδρα. Ανέμιζαν τα όμορφα ολόμαυρα μαλλιά του. στους γερούς ώμους του είχε ένδυμα πορφυρένιο. Γοργά πρόβαλαν πειρατές από ένα στέριο πλοίο Τυρρηνοί στον οίνοπα πόντο επάνω. κακή μοίρα τους έφερε. μόλις αυτοί τον…
Φιλοσοφία και Τέχνη Η Σχολή των Αθηνών, ή Scuola di Αtene στην ιταλική γλώσσα, είναι μια από τις διασημότερες νωπογραφίες του Ιταλού καλλιτέχνη της Αναγεννησιακής τέχνης, Ραφαήλ. Ο συγκεκριμένος πίνακας δημιουργήθηκε μεταξύ του 1510 και 1511, όταν ο διάσημος καλλιτέχνης προσελήφθη για να διακοσμήσει με τοιχογραφίες συγκεκριμένα δωμάτια στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανού. Όσον αφορά το έργο, επιχειρείται η αποτύπωση όλων των μεγάλων…
Λουπερκάλια Τα «Λουπερκάλια» ήταν μια από τις παλαιότερες ρωμαϊκές γιορτές, που τελούνταν κάθε χρόνο προς τιμήν του Λούπερκους, πρώιμου θεού της γονιμότητας στη ρωμαϊκή μυθολογία. Μάλιστα, πολλοί μελετητές πιστεύουν ότι η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου που εορτάζεται στις 14 Φεβρουαρίου αποτελεί ουσιαστικά μια επινόηση των χριστιανών ιερέων, με σκοπό την αντικατάσταση αρχαίων παγανιστικών –και επομένως «αμαρτωλών» τελετών- με τις αντίστοιχες χριστιανικές. Τα «Λουπερκάλια»…
Ο Θάνατος του Αχιλλέα   Πολλά ἂρα Ὁμήρου ἐπαινοῦντες, ἀλλά τοῦτο οὐκ ἐπαινεσόμεθα…   οὐδὲAἰσχύλου, ὅταν φῇἡΘέτις τὸν Ἀπόλλω ἐν τοῖς αὑτῆς γάμοις ἂδοντα   ἐνδατεῖσθαι τὰς ἑὰς εὐπαιδίας,   νόσων τ’ ἀπείρους καὶμακραίωνας βίους.   Ξύμπαντά τ’ εἰπὼν θεοφιλεῖς ἐμὰς τύχας   παιῶν’ ἐπευφήμησεν, εὐθυμῶν ἐμέ.   ΚἀγὼτὸΦοίβου θεῖον ἀψευδὲς στόμα   ἢλπιζον εἶναι, μαντικῇβρύον τέχνῃ:   Ὁδ’, αὐτὸς ὑμνῶν, ...............................  …
Ελληνική Θαλασσογραφία Ο εικονιζόμενος πίνακας γεννήθηκε από τον πατέρα της θαλασσογραφίας στην Ελλάδα, τον Κωνσταντίνο Βολανάκη, και απεικονίζει την πυρπόληση τουρκικής φρεγάτας από ελληνικό πλοιάριο. Ειδικότερα, πρόκειται για το μικρό πυρπολικό του Δημήτρη Παπανικολή στο λιμάνι της Ερεσού, που γεμάτο εκρηκτικά και εύφλεκτες ύλες έχει προσκολλήσει στα πλευρά της τουρκικής φρεγάτας στις 27 Μαΐου 1821. Όσον αφορά τον ζωγράφο Κωνσταντίνο Βολανάκη, η καταγωγή…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 49 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.