Η Αψίδα του Θριάμβου. Το συγκεκριμένο έργο του ιμπρεσιονιστή Γάλλου-Ισπανού ζωγράφου Edouard Léon Cortès  αποτυπώνει μια άποψη του Παρισιού, και συγκεκριμένα πρόκειται για την «Αψίδα του Θριάμβου». Ο ιμπρεσιονισμός είναι καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στο δεύτερο μισό του 19ου  αιώνα, ως αντίδραση στα αυστηρά κριτήρια της ακαδημίας καλών τεχνών για την τέχνη, σχετικά με το ύφος και το περιεχόμενο. Ο πίνακας αντικατοπτρίζει με…
Σκοτεινός Εξπρεσιονισμός Ο εικονιζόμενος πίνακας «Βρικόλακας» φιλοτεχνήθηκε από τον Νορβηγό εξπρεσιονιστή ζωγράφο Edvard Munch. Κατά την εφηβεία του, επηρεάστηκε ιδιαίτερα από ιστορίες φαντασμάτων και από το έργο του Edgar Allan Poe, γεγονός που είναι έκδηλο στην θεματογραφία των πινάκων του. Αποτελεί τον «πατέρα» του εξπρεσιονισμού, ο οποίος άνθισε ιδιαίτερα στην Γερμανία και ο οποίος πρεσβεύει την αντίδραση του συναισθήματος απέναντι στον ρεαλισμό, την…
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#67]

Θερμοπύλες Ο συγκεκριμένος πίνακας απεικονίζει τον Λεωνίδα μαζί με τους πολεμιστές του στην μάχη των Θερμοπυλών και φιλοτεχνήθηκε από τον Γάλλο ζωγράφο Σακ Λουί Νταβίντ. Ο Νταβίντ ακολουθούσε τη νεοκλασική τεχνοτροπία, αντλώντας τα θέματά του από την κλασική εποχή, ενώ επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τους τεχνίτες της Αναγέννησης.  Ο Νταβίντ ήταν δραστήριος καλλιτεχνικά κατά την περίοδο της Γαλλικής Επανάστασης, ενώ όταν το…
  ΕΛΠΙΔΑ Μιλούνε κι ονειρεύονται οι άνθρωποι πολύ Για ημέρες πιο καλές που μέλλουνε να ‘ρθουνε. Προς τέρμα αίσιο, που ολόχρυσο ακτινοβολεί, Να τρέχουνε τους βλέπεις να το κυνηγούνε. Ο κόσμος θα γίνει παλιός και πάλι νέος θα γίνει Μα ελπίδα πάντα ο άνθρωπος στο πιο καλό θα δίνει! Η ελπίδα είναι αυτή που μέσα στην ζωή τον μπάζει, Γύρω απ το αγόρι…
Ένας ακόμη ξεριζωμός. Ο συγκεκριμένος πίνακας απεικονίζει την αιώνια πόλη των Ελλήνων, την Κωνσταντινούπολη, όπως φιλοτεχνήθηκε από τον Ρώσο-Αρμένιο ζωγράφοΙβάν Κονσταντίνοβιτς Αϊβαζόφσκι, ο οποίος ασχολήθηκε τόσο με την αρχαία, όσο και με την νεότερη ελληνική ιστορία και ιδίως με την επανάσταση του 1821. Αφορμή για την επιλογή του συγκεκριμένου πίνακα στάθηκε μια ακόμη θλιβερή επέτειος, τα «Σεπτεμβριανά», όπου σήμαναν και τον τελειωτικό ξεριζωμό…
Εις Μάρκον Μπότσαρη   Η Δόξα δεξιά συντροφεύει Τον άντρα που τρέχει με κόπους Της Φήμης τους δύσβατους τόπους, Και ο Φθόνος τού στέκει ζερβιά, Με μάτια, με χείλη πικρά·   Αλλ’ όποτε η μοίρα του γράψη, Τον δρόμον του κόσμου να πάψη, Η Δόξα καθίζει μονάχη Στην πλάκα του τάφου λαμπρή, Και ο Φθόνος αλλού περπατεί.   Στην πλάκα του Μάρκου καθίζει…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 44 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.