Η μέθη του καλλιτέχνη («Το Λυκόφως των Ειδώλων», Νίτσε, 1888)   «Για να υπάρξει τέχνη, για να υπάρξει μια πράξη και μια μορφή τέχνης, είναι βασική μια συγκεκριμένη ψυχολογική κατάσταση έντασης: η μέθη. Είναι αναγκαία η μέθη για να κινητοποιηθεί κάθε γρανάζι της μηχανής: πριν αυτής, τίποτα δεν εμφανίζεται. Όλα τα είδη μέθης όποια κι αν είναι η μορφή που τα διαμορφώνει, έχουν…
Η Νίκη της Σαμοθράκης   Σύμφωνα με τον Ιταλό Φουτουριστή Φιλίππο Τομμάζο Μαρινέττι «ένα βρυχώμενο αυτοκίνητο, που μοιάζει να τρέχει πάνω σ΄ ένα πολυβόλο, είναι ωραιότερο από τη Νίκη της Σαμοθράκης». Εν τούτοις, ο λόγος που ακόμη και ύστερα από τόσα χρόνια, η Νίκη της Σαμοθράκης αναγνωρίζεται ακόμη και με έμμεσο τρόπο ως ένα ορόσημο στην τέχνη, είναι λόγω της απαράμιλλης ποιότητας του…
Η Τέχνη μας σώζει από την αυτοκτονία («Η Χαρούμενη Επιστήμη», Νίτσε, 1882)   «Η ύστατη αναγνώρισή μας απέναντι στην τέχνη. Εάν δεν είχαμε δεχθεί τις τέχνες και δεν είχαμε επινοήσει αυτό το είδος της λατρείας του μη πραγματικού-η κατανόηση της παγκοσμιότητας του μη πραγματικού και του ψέματος που μας προσφέρουν πλέον οι επιστήμες, η κατανόηση της παραίσθησης και του λάθους ως κατάστασης αντίληψης…
Η Αμαζονομαχία   Στον συγκεκριμένο πίνακα του Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς εικονίζεται η μάχη ανάμεσα στους Έλληνες και τις μυθικές γυναίκες πολεμίστριες της Μικράς, τις Αμαζόνες. Κέντρο της όλης σύνθεσης είναι η γέφυρα, η οποία γίνεται πεδίο σφοδρής σύγκρουσης, ενώ στο βάθος εικονίζεται η Τροία υπό καταστροφή. Η όλη σύνθεση είναι χαοτική, αλλά εξόχως παραστατική και γεμάτη ζωή. Σε αυτόν τον πίνακα θα μπορούσε…
Ο Άγιος Γεώργιος και ο Δράκος   Σε αυτόν τον πίνακα του Πάολο Ουτσέλο, που χρονολογείται το 1455, διακρίνεται ένας από τους βασικούς Αγίους της χριστιανικής και μεσαιωνικής παράδοσης, ο Άγιος Γεώργιος, ο πνευματικός πολεμιστής. Σε αυτή την εικονική αναπαράσταση, ο Άγιος Γεώργιος, γενναίος ιππότης πάνω σε λευκό άλογο που βεβαιώνει την αρετή του, κατατροπώνει τον δράκο, ο οποίος συμβολίζει το κακό. Στην…
Ο Πυγμάχος   Το εικονιζόμενο άγαλμα βρέθηκε έπειτα από ανασκαφές στον Κυρινάλιο λόφο, όχι μακριά από τους κήπους των Κολόννα και στον αρχαιολογικό χώρο των Θερμών του Κωνσταντίνου. Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, το άγαλμα χρονολογείται στην πρώιμη ελληνιστική εποχή, στον αιώνα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και πιο συγκεκριμένα λίγο μετά τον θάνατό του, το 323 π.Χ. Όσον αφορά την τεχνοτροπία, είναι εμφανής η…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 61 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.