Παρασκευή, 04 Νοεμβρίου 2016

Ο «Άνθρωπος» κατά τον Σωκράτη

«ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Νομίζω ότι και το όνομα των ανθρώπων, μία από αυτές τις αλλοιώσεις υπέστη, καθώς και αυτό έγινε όνομα, ενώ πριν ήταν έκφρασις. Με την αφαίρεσιν του γράμματος Άλφα και με την μεταβολήν του τόνου της λήγουσας από οξύτερο σε βαρύτερο. ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ: Τι εννοείς ; ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Ιδού τι εννοώ: Το όνομα «άνθρωπος» σημαίνει ότι τα μεν άλλα ζώα τίποτε από όσα βλέπουν δεν…
Σύμφωνα με τον Χάιντεγκερ η έννοια «λαός» δεν είναι μονοσήμαντη, αντιθέτως είναι σύνθετη, καθώς χρησιμοποιείται με ποικίλους τρόπους. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο ο φιλόσοφος προβαίνει στην αναζήτηση μιας διακριτικής ενότητας, υπό την οποία δύναται να υπαχθούν όλες οι ενδεχόμενες διαφοροποιήσεις της συγκεκριμένης έννοιας. Αρχικά, ο Χάιντεγκερ επισημαίνει ότι για να καταστεί δυνατή η αποσαφήνιση και ο προσδιορισμός της έννοιας του «λαού», πρέπει…
Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2016

Ο Τόλκιν και ο Μύθος του Πλάτωνα

Όλοι μας έχουμε δει, διαβάσει και ακούσει για τον Τόλκιν. Στο πρώτο μέρος της ταινίας «Χόμπιτ» παρακολουθήσαμε τη σκηνή της ανεύρεσης του Ενός Δαχτυλιδιού σε μια σκοτεινή σπηλιά, που σε κάνει αόρατο όταν το φοράς και που με τον καιρό σε διαφθείρει. Ο Τόλκιν ως εξέχων και διαπρεπής Άγγλος φιλόλογος, δεν θα μπορούσε να βασίσει την ιστορία του αλλού, πέρα από την Αρχαία…
Ερευνώντας τις αρχαιοελληνικές αντιλήψεις και τις ρίζες των μορφών της τελετουργίας των αρχαίων Ελλήνων, όλα ανάγονται σε δύο θεούς του αρχαιοελληνικού πανθέου, τον Διόνυσο και τον Απόλλωνα. Έτσι και στη μουσική, καταλλήγουμε σε δύο «είδη», αφιερωμένα στους αντίστοιχους θεούς. Στην Διονυσιακή μουσική και στην Απολλώνια. Η Διονυσιακή μουσική, συνήθως «απαγορευμένη» για τους νέους, ήταν πιο κοσμική μουσική παρά τελετουργική. Είχε ταυτιστεί με γλέντι,…
Σάββατο, 08 Οκτωβρίου 2016

Η Ιστορία του Χαιρετισμού

Πολλά έχουν γραφτεί και πολλά έχουν ειπωθεί για τον χαιρετισμό «δια ανατάσεως της χειρός». Είναι ναζιστικός; είναι αρχαιοελληνικός; Τι συμβολίζει και τι ισχύει στην πραγματικότητα; Αρχαία Σπάρτη: Ο χαιρετισμός αυτό χρησιμοποιούνταν κατά κόρον στις συνεδριάσεις της «Απέλλας». Ο ομιλητής προσερχόταν στο βήμα της «Απέλλας» και με την ανάταση της χειρός χαιρετούσε τον θεό Ήλιο και απευθυνόμενος στο κοινό των «Ομοίων» (δηλ. τη συνέλευση…
«Ὁ χαλασμένος καθρέπτης» Ὁ καθρέπτης κάθε λαοῦ εἶνε ἡ Ἱστορία του. Ὁ κάθε λαὸς ἀπὸ τὴν Ἱστορίαν καὶ ἀπὸ τὰ βιβλία ποὺ γράφουν δι᾿αὐτὸν ἰδικοί του καὶ ξένοι συγγραφεῖς, σχηματίζει τὴν ἰδέαν του διὰ τὸν ἑαυτόν του, ἀπαράλλακτα ὅπως ὁ κάθε ἄνθρωπος γνωρίζει τὸ ἐξωτερικόν του ἀπὸ τὸν καθρέπτην. Καὶ ἀπαράλλακτα ὅπως ὁ κάθε ἄνθρωπος γνωρίζει πῶς εἶνε τὸ ἐξωτερικόν του, χωρὶς νὰ ἔχῃ…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 63 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.