Α’ Μέρος Η οικονομία της αρχαίας Σπάρτης   Η φιλοσοφία της Σπάρτης στηριζόταν στην λιτότητα σε κάθε τομέα του καθημερινού βίου, κάτι που φυσικά επεκτεινόταν και στο πεδίο της οικονομίας, με τα πλούτη να περιφρονούνται εκ πεποιθήσεως. Πάγια θέση των Σπαρτιατών ήταν ότι η συγκέντρωση πλούτου πρέπει να αποφεύγεται, για την αποτροπή του οποίου είχαν μεριμνήσει ακόμα και διαμέσου ειδικών νόμων. Η άσκηση…
Στ’ Μέρος Η λατρεία και οι θρησκευτικές συνήθειες των Σπαρτιατών   «Τα Γυμνοπαιδία»   Τα «Γυμνοπαιδία» ήταν μια μεγάλη ετήσια εορτή που τελούνταν από τους νέους Σπαρτιάτες προς τιμήν του θεού Απόλλωνα, της Αρτέμιδος, της Λητούς και ίσως του Διονύσου. Στην αγορά της πόλεως στήνονταν τα αγάλματα των τιμώμενων θεών και γύρω τους οι γυμνοί νεαροί Σπαρτιάτες εκτελούσαν λατρευτικούς χορούς, μιμητικές παραστάσεις και…
Ε’ Μέρος Η λατρεία και οι θρησκευτικές συνήθειες των Σπαρτιατών   Η λατρεία της θεάς Άρτεμης   Μια ακόμη σημαντική εορτή της αρχαίας Σπάρτης ήταν εκείνη που λάμβανε χώρα προς τιμήν της θεάς Αρτέμιδος υπό ποικίλα επίθετα, όπως ακριβώς προκύπτει από τις επιγραφές που βρέθηκαν στο ιερό της «Ορθίας», το «Λιμναίον Ιερόν» όπως ονομαζόταν, επειδή βρισκόταν στην περιοχή των λιμνών, όπου παλαιότερα λίμναζαν…
Δ’ Μέρος Η λατρεία και οι θρησκευτικές συνήθειες των Σπαρτιατών   «Τα Υακίνθια»   Τα «Υακίνθια» αποτελούσαν μια ονομαστή λακωνική εορτή, που αρχικά διεξαγόταν προς τιμήν του Υάκινθου και μετέπειτα προς τιμήν του θεού Απόλλωνα. Διαρκούσε τρεις ημέρες και τελείτο με το τέλος της Άνοιξης κατά τον σπαρτιατικό μήνα Φλιάσιο ή στα μέσα του καλοκαιριού κατά τον μήνα Υακίνθιο. Οι Σπαρτιάτες γιόρταζαν με εναγισμούς…
Παρασκευή, 14 Απριλίου 2017

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#18]

Γ’ Μέρος Η λατρεία και οι θρησκευτικές συνήθειες των Σπαρτιατών.   «Τα Κάρνεια»   Όπως έχει ήδη αναφερθεί, ανάμεσα στις σημαντικότερες εορτές των Δωριέων, αλλά και των Σπαρτιατών ειδικότερα, περιλαμβάνονταν τα «Κάρνεια» ή «Κάρνεα». Επρόκειτο για μια πολεμική και μυητική εορτή, αφιερωμένη στον θεό Απόλλωνα «Κάρνειο», η οποία λάμβανε χώρα ανά τετραετία, με την διεξαγωγή θυσιών και αγώνων. Διαρκούσε εννέα ημέρες του τοπικού…
Αύγουστος του 1465, η Αθήνα έχει καταληφθεί από τον Μωάμεθ β, ο οποίος στρέφει εξ’ αρχής την προσοχή του στο μνημείο του Παρθενώνα, έτσι αποφασίζει να προσθέσει ένα μιναρέ για να τον μετατρέψει σε τζαμί, ενώ στο Ερέχθειο αποφασίζει να σπιτώσει το χαρέμι του χτίζοντας παράλληλα και σπίτια για την στέγαση τουρκικών οικογενειών. Μετατράπηκε έτσι σε οχυρό λόγω της στρατηγικής του θέσης, απαγορεύοντας…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 111 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.