Η Ελληνική Τέχνη κατά τον Περικλή Γιαννόπουλο   «Είναι μια μόνη γραμμή, σαν την παλαιά μας τέχνην, όπου όλα τα οικοδομήματα φαίνονται αδελφά, και όμως κανέν δεν ομοιάζει με το άλλο, όλα τα αγάλματα σαν δίδυμα αδέλφια και κανέν όμοιο με το άλλο, σαν την Βυζαντινήν μας τέχνην, σαν τα δημοτικά τραγούδια που είναι κυρίως ένα  τραγούδι και κανένα εντελώς όμοιον, σαν…
Η Τέχνη του Πολέμου   Όπως φανερώνει και ο ομώνυμος τίτλος του εγχειριδίου του Σουν Τσου, πολύ περισσότερο από επιστήμη, ο πόλεμος είναι τέχνη. Αυτήν την φορά λοιπόν, θα επιχειρηθεί μια ενδελεχής αναφορά τόσο στην θέαση της πολεμικής τακτικής ως τέχνης, όσο και στις επιμέρους τέχνες οι οποίες σχετίζονται με τον πόλεμο και το νόημά τους. Αρχικά, σαν μια παρτίδα σκάκι, η στρατηγική…
Ο Αισθητικός Ανθρωπισμός του Ιωάννη Συκουτρή   «Ο αισθητικός ανθρωπισμός καταδικάζει κάθε μονομέρειαν. Όσον αφορά την διάκρισιν ψυχικών και σωματικών ιδιοτήτων πρώτα-πρώτα: ο άνθρωπος είναι σύνθεσις ψυχής και σώματος, και σύνθεσις αδιαίρετος και αδιάσπαστος εφ’ όσον ζη. Ζωή άλλωστε ειν’ αυτή ακριβώς η σύνθεσις. Επομένως και ο άνθρωπος πρέπει να έχει κατά τρόπον άρτιον και ισόρροπον ανεπτυγμένας και του σώματος και της ψυχής…
Παρίσι: Από σύμβολο τέχνης και πολιτισμού σε σύμβολο παρακμής και τρομοκρατίας   Ο λόγος που επιλέχθηκε ως θέμα το μέλλον και η πορεία αυτής της πόλης για την συγκεκριμένη στήλη δεν είναι τυχαίος, αλλά εξαιρετικά επίκαιρος, καθώς η πορεία αυτής της πόλης αντικατοπτρίζει την πορεία ολόκληρου τους ευρωπαϊκού πολιτισμού και το ζοφερό μέλλον, σε περίπτωση που οι λαοί δεν ξυπνήσουν και δεν διεκδικήσουν…
Η Φιλοσοφία της Τέχνης κατά τον Ιππόλυτο Ταιν   «Όπως υπάρχει η φυσική θερμοκρασία, η οποία με τις διακυμάνσεις της καθορίζει την εμφάνιση των εκάστοτε ειδών τέχνης, έτσι υπάρχει και η ηθική θερμοκρασία, της οποίας οι διακυμάνσεις καθορίζουν τα εκάστοτε είδη τέχνης.»   Ο Ιππόλυτος Ταιν υπήρξε Γάλλος Φιλόσοφος, ο οποίος γεννήθηκε στο Βονζιέ των Αρδεννών  το 1828 και πέθανε στο Παρίσι το…
Οι θεϊκές καταβολές της τέχνης   Ίσως δεν θα μπορούσε να επιλεχθεί πιο αντιπροσωπευτικός πίνακας από την δημιουργία του Μιχαήλ Άγγελου, ώστε να αναδειχθεί η συμβολή του Θείου στα επιτεύγματα του ανθρώπινου γένους. Ο Θεός εμφύσησε στον άνθρωπο την πνοήν, την έμπνευση και του προσέφερε ψυχή, ορμή και ζωντάνια. Το ίδιο ισχύει και στην  τέχνη. Από τον Όμηρο και τους στίχους της Οδύσσειας…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 145 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.