Καρλ Κρατσάιζεν: ο ζωγράφος που πολέμησε στην Εθνεγερσία του 1821   Ο Καρλ Κρατσάιζεν ήταν αξιωματικός του βαυαρικού στρατού που έτρεφε μεγάλη αγάπη για την τέχνη της ζωγραφικής. Παράλληλα όμως υπήρξε μεγάλος φιλέλληνας και άνδρας με αγωνιστικό πνεύμα αλλά και πνευματική καλλιέργεια, κάτι το οποίο αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όχι μόνο υπήρξε ο καλλιτέχνης που «αποτύπωσε» στον καμβά του τις μεγαλύτερες μορφές…
Η θλιβερή κυριαρχία των αριστερών στην τέχνη και τον πολιτισμό   Μόνο η κραυγή του Μουνκ θα μπορούσε να εκφράσει τόσο αντιπροσωπευτικά την αντίδραση κάθε νοήμονα ανθρώπου, στην σκέψη της κυριαρχίας των αριστερών «καλλιτεχνών» στον πολιτισμό και την τέχνη.  Από τα «παλλόμενα πέη» του Φαμπρ μέχρι τα έργα της Κιτσοπούλου και ορισμένες μεταμοντέρνες εκθέσεις ζωγραφικής, είναι εμφανής η θλιβερή επικράτηση των αριστερών και…
Η λαϊκή τέχνη και η διαφύλαξη της Εθνικής Ταυτότητας   Πίνακες, κεντήματα, όπλα και παλάσκες, έργα  αργυροχοΐας και γλυπτά, ακόμη και χοροί αλλά και τραγούδια, όλα αποτελούν μορφές λαϊκής τέχνης. Η λαϊκή τέχνη αναδύθηκε και άνθησε στα σκληρά χρόνια της τουρκοκρατίας, ως μια πηγαία δημιουργία του ελληνικού λαού, με σκοπό την αντίσταση στα ήθη των Οθωμανών και την διαφύλαξη της Εθνικής Ταυτότητας των…
Ο Όρκος   Αναλογιζόμενος κανείς τον σκοπό της τέχνης, ασυναίσθητα σκέφτεται την αισθητική απόλαυση, πολύ απλά δηλαδή την ψυχική ευχαρίστηση από την θέαση του ωραίου. Πολλοί δε μελετητές μιλούν για την τέχνη η οποία υπηρετεί αποκλειστικά την τέχνη, εκφραζόμενη με το δόγμα «l’ art pour l’ art». Εν τούτοις, έργα όπως το παραπάνω φανερώνουν τον πρωταρχικό και κυριότερο σκοπό της τέχνης, ήτοι η…
Αντί προλόγου   Στην σημερινή εποχή, κυρίως ωστόσο όσον αφορά την κοινωνία των νεοελλήνων, το να ασχολείται ένας νέος με την τέχνη φαντάζει τόσο παράδοξο, ώστε σε πολλές περιπτώσεις να γεννιούνται ακόμη και αμφιβολίες σχετικά με την προσωπικότητα, την ψυχική του κατάσταση ή τα ενδιαφέροντα του. Τα στερεότυπα άλλωστε του «τρελού καλλιτέχνη» ή του «εκκεντρικού φιλότεχνου» έχουν ριζώσει σε μεγάλο βαθμό στην σημερινή…
Franz von Stuck, Μέδουσα (1892)   Η Γοργόνα Μέδουσα ήταν αρχικά μια πανέμορφη ιέρεια της Αθηνάς η οποία μεταμορφώθηκε από τη θεά σε απεχθές τέρας με φίδια αντί για μαλλιά μετά τον βιασμό της από τον Ποσειδώνα. Η Μέδουσα απέκτησε τότε την ιδιότητα να πετρώνει όποιον την κοιτάζει στα μάτια. Η Αθηνά οδήγησε τον Περσέα στην χώρα των Υπερβορείων - σύμφωνα με τον…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 152 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.