ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ: Αρχαϊκή εποχή   Από το 700 π.Χ. ως και περίπου το 508 π.Χ. είναι η λεγόμενη αρχαϊκή εποχή, κατά την οποία η Ελληνική Τέχνη αρχίζει να αποκτά κάποια βασικά στοιχεία που την κάνουν μοναδική και ξεχωριστή, διαφοροποιώντας την από την καλλιτεχνική παραγωγή άλλων λαών εκείνης της χρονικής περιόδου. Ειδικότερα, δημιουργούνται κτίρια αλλά και αγάλματα μνημειακών διαστάσεων, όπου τα βασικότερα υλικά είναι…
Προραφαηλίτες: Ενάντια στην βιομηχανοποίηση της κοινωνίας   Η αδελφότητα των Προραφαηλιτών είναι ένα κίνημα το οποίο εντοπίζεται κατά τον 19ο αιώνα, ως αντίδραση στο κατεστημένο της εποχής, την εκβιομηχάνιση και τον νέο τρόπο ζωής, μακριά από την φύση και τις παραδόσεις. Το όνομά τους πηγάζει από τον θαυμασμό τους για την μεσαιωνική-γοτθική και αναγεννησιακή τέχνη μέχρι τον Ραφαήλ, όταν η τέχνη είχε σαφή…
Καταιγίδα και Ορμή - Ρομαντισμός   Όπως φανερώνεται και στον τίτλο, η φύση στην πιο σκοτεινή και έντονή της μορφή αποτυπώνεται στον ρομαντισμό, ο οποίος και αποτελεί κίνημα το οποίο σε όλες τις μορφές της τέχνης έδωσε πνοή στον Εθνικισμό. Στην ζωγραφική, τα ερεβώδη τοπία του Φρίντριχ, οι σκοτεινοί πίνακες του Γκόγια και τα γεμάτα ένταση έργα του Ντελακρουά, όλα αυτά αποτελούν δείγματα…
Αναγεννησιακή Τέχνη: Οι κλασσικές αξίες στο προσκήνιο   Ήκουσες Αρετούσα μου τα θλιβερά μαντάτα, π’ ο κύρης σου μ’ εξόρισε σ’ τση ξενιτιάς τη στράτα; Τέσσερεις μέρες μοναχά μού δωκε ν’ ανιμένω Κι απόκει να ξενητευτώ πολλά μακρά να πηαίνω και πώς να σ’ αποχωριστώ, και πώς να σου μακρύνω, και πώς να ζήσω δίχως σου στο ξορισμόν εκείνο;   Ο ιπποτισμός, η…
Γοτθική Τέχνη: η κληρονομιά του Μεσαίωνα στους λαούς της Ευρώπης   Το γοτθικό ύφος, ο προάγγελος του ρομαντισμού, αποτελεί ένα καλλιτεχνικό πρωτίστως κίνημα το οποίο περιλαμβάνει βυζαντινές και μεσαιωνικές παραδόσεις, οι οποίες οδηγούν στην κυριαρχία του πνεύματος και τις θρησκευτικής πίστης, με την  κυριαρχία του άυλου, του αιθέριου. Βασικά χαρακτηριστικά είναι ο αισθησιασμός, η αμεσότητα, τα νατουραλιστικά στοιχεία ενώ τα κυριότερα χρώματα είναι…
Ρυθμός, τέχνη και πολιτισμός στο έργο του Όσβαλντ Σπένγκλερ   «Έτσι όμως αισθάνεται ο ξένος ολόκληρο τον πολιτισμό μας, την αποφασιστική κατεύθυνση των κλιτών των ναών μας και της διάρθρωσης των ορόφων όλων των προσόψεων, της προοπτικής βάθους της ζωγραφικής μας, την πορεία της τραγωδίας και της αφήγησης, αλλά και της τεχνικής και ολόκληρης της ιδιωτικής και δημόσιας ζωής μας. Αυτόν τον ρυθμό…
Σελίδα 1 από 20

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 104 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.