Ο Πληγωμένος Πολεμιστής   Το συγκεκριμένο μαρμάρινο άγαλμα χρονολογείται στην Αυτοκρατορική περίοδο της Ρώμης και απεικονίζει έναν πληγωμένο πολεμιστή που κρατά ασπίδα στο αριστερό χέρι και πιθανόν δόρυ στο δεξί. Από την στάση των ποδιών του φαίνεται ότι προσπαθεί να ισορροπήσει σε μια επιφάνεια, γεγονός που κάνει τους μελετητές να υποθέτουν ότι περιβάλλεται από κύματα. Οι παραπάνω ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πολύ…
Η αισθητική του εθνικιστικού τρόπου ζωής   Α) Δοξάρι είμαι στα χέρια σου, Κύριε, τέντωσέ με, αλλιώς θα σαπίσω. Β) Μη με παρατεντώσεις, Κύριε, θα σπάσω. Γ) Παρατέντωσε με , Κύριε κι ας σπάσω. Νίκος Καζαντζάκης-Αναφορά στον Γκρέκο   Ο όρος αισθητική αναφέρεται κυρίως σε διάφορες μορφές τέχνης, την αρχιτεκτονική, την μουσική, την ζωγραφική και πολλές άλλες. Εντούτοις, η τέχνη αποτελεί μια ευρεία…
Μελαγχολία   Ο συγκεκριμένος αναγεννησιακός πίνακας είναι ένας από τους πιο γνωστούς του Λορέντζο Λόττο και εικονίζει έναν ευγενή, ο οποίος είναι βυθισμένος στην μελέτη. Παρατηρώντας αναλυτικότερα τον πίνακα, διακρίνουμε πληθώρα συμβολικών αντικειμένων. Ειδικότερα, το φως που έρχεται από τα δεξιά πέφτει στο ωχρό πρόσωπο του αριστοκράτη με τις έντονες γραμμές, καθώς και στο τραπέζι και στα αντικείμενα που βρίσκονται σε αυτό, δηλαδή…
Ο Αγών ανάμεσα στον Απόλλωνα και τον Διόνυσο   Στην «Γέννηση της Τραγωδίας», ο Νίτσε κάνει λόγο για δύο βασικά αλλά αντίρροπα ρεύματα, που η συνεχής ρήξη ανάμεσά τους οδηγεί στην δημιουργία μεγάλων πολιτισμών, όπως του Ελληνικού. Από την μία πλευρά, το Απολλώνιο στοιχείο αναφέρεται στην τάξη και τον νόμο, στην μορφή και την αισθητική, για αυτό και έχει να κάνει κατά κύριο…
Η μέθη του καλλιτέχνη («Το Λυκόφως των Ειδώλων», Νίτσε, 1888)   «Για να υπάρξει τέχνη, για να υπάρξει μια πράξη και μια μορφή τέχνης, είναι βασική μια συγκεκριμένη ψυχολογική κατάσταση έντασης: η μέθη. Είναι αναγκαία η μέθη για να κινητοποιηθεί κάθε γρανάζι της μηχανής: πριν αυτής, τίποτα δεν εμφανίζεται. Όλα τα είδη μέθης όποια κι αν είναι η μορφή που τα διαμορφώνει, έχουν…
Η Νίκη της Σαμοθράκης   Σύμφωνα με τον Ιταλό Φουτουριστή Φιλίππο Τομμάζο Μαρινέττι «ένα βρυχώμενο αυτοκίνητο, που μοιάζει να τρέχει πάνω σ΄ ένα πολυβόλο, είναι ωραιότερο από τη Νίκη της Σαμοθράκης». Εν τούτοις, ο λόγος που ακόμη και ύστερα από τόσα χρόνια, η Νίκη της Σαμοθράκης αναγνωρίζεται ακόμη και με έμμεσο τρόπο ως ένα ορόσημο στην τέχνη, είναι λόγω της απαράμιλλης ποιότητας του…
Σελίδα 1 από 22

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 66 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.