Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου 2018

Ἄγγελος Σικελιανός

Ἄγγελος Σικελιανός Ἀνεβαίνοντας στὸν Ὄλυμπο   Γιὰνὰγνωρίσω τοὺς θεούς σου ἄνοιξα μόνος μου τὸδρόμο, γιὰὅλο μου τὸδρόμο τὴν ἀπόφασή μου παίρνοντας ὡσὰμονάκριβο καρπὸ γιὰνὰδροσίζω, στὶς ἀκρότατες στιγμὲς τῆς δίψας μου, τὰχείλια! Ὄλυμπε, ἀνήφορε τοῦΔία, τὸχῶμα σου εἶναι μαῦρο ζυμωμένο μ᾿ὅλα τὰχινόπωρα τῶν καστανιῶν καὶτῶν πλατάνων, καὶτὸπόδι χώνεται βαθύτερα ἀπὸτὸ῾στραγάλι γιὰνὰσ᾿ἀνεβεῖ! Ἀδιάκοπα μὲτὸμαχαῖρι -δαφνοτόμος κισσοτόμος- πρέπει νὰκόβει τὸστενό του μονοπάτι μὲς ἀπ᾿τὰπαλιούρια ὅποιος γυρέψει…
Ο Θάνατος στην ελληνική τέχνη   Σε αυτήν την επιτύμβια στήλη, πιθανότητα δημιουργημένη από τον Ευφράνορα, απεικονίζεται η μορφή του νεκρού νέου άνδρα και μέλη της οικογένειας του. Η μορφή του νεκρού κοιτάει σε ένα επίπεδο πέρα από το ανθρώπινο, ατενίζει την άβυσσο ή το υπερπέραν. Το μικρό παιδί που στέκεται σκυμμένο είναι πιθανόν ο γιος του νεκρού, ο οποίος ίσως βλέπει στο…
Η αυτοκτονία της Κλεοπάτρας   Σε αυτόν τον πίνακα του Γκουίντο Κανιάτσι, ο οποίος χρονολογείται στα 1959-9161, απεικονίζεται η αυτοκτονία της Κλεοπάτρας, η οποία προτιμά να πεθάνει, παρά να παραδοθεί στον Οκταβιανό, έπειτα από την ήττα του Μάρκου Αντώνιου.  Το έργο διακρίνεται για τον αισθησιασμό και την υποβλητικότητα του, με μια Κλεοπάτρα κατά την παράδοση όμορφη και αισθησιακή, με τις θεραπαινίδες της να…
Ο Τίτος κατακτά την Ιερουσαλήμ   Σε αυτόν τον πίνακα του Πουσέν απεικονίζεται η καταστροφή της Ιερουσαλήμ από τις λεγεώνες του Τίτου, όπου έπειτα ακολούθησε και η πυρπόληση του ναού. Στον πίνακα απεικονίζεται μια σύνθεση σφοδρών μαχών σώμα με σώμα, γλυπτική αίσθηση της φόρμας και μελετημένη φωτοσκίαση. Παρατηρείται κεντροαξονική προοπτική. Έχουν χρησιμοποιηθεί έντονα χρώματα, ενώ παρατηρείται μια αρχιτεκτονική απεικόνιση των κτιρίων της πόλης. …
Γάιος Ιούλιος Καίσαρας Οκταβιανός Αύγουστος   Το άγαλμα αποτελεί τον έφιππο ανδριάντα του αυτοκράτορα Αυγούστου, όπου βλέπουμε μεγάλο βαθμό ρεαλιστικότητας, σε αντίθεση με τα ιδεαλιστικά πρότυπα της ελληνικής και πρώιμης ρωμαϊκής περιόδου. Ειδικότερα, το πρόσωπο είναι γωνιώδες, ασύμμετρο και ελαφρώς τριγωνικό, στηρίζεται σε μακρύ λαιμό, οι παρειές είναι τραβηγμένες, ενώ τα χείλη λεπτά και αυστηρά. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά δίνουν στον αυτοκράτορα μια…
Η Θυσία   Η παραπάνω εικόνα αποτελεί έναν αναθηματικό πίνακα, χρονολογούμενο στα 540-530 π.Χ., ο οποίος βρέθηκε μεταξύ των πόλεων της Κορίνθου και της Σικυώνας, που ίσως αντιστοιχεί στην Αρχαία Χελυδωρέα.  Όσον αφορά την μορφή του πίνακα, τα πρόσωπα αναδεικνύονται με σαφήνεια πάνω στο καθαρό βάθος και η χρωματική ζωντάνια τονίζει την απλότητα της σύνθεσης. Το θέμα είναι η θυσία ενός προβάτου. Η…
Σελίδα 1 από 24

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 84 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.