Παραδοσιακά Μονοπάτια [#88]

Παραδοσιακή ελληνική κουζίνα σύμφωνα με τα έθιμα του Δεκαπενταύγουστου. Στις Κυκλάδες και ιδιαίτερα στην Ίο, την Πάρο, τη Σαντορίνη και τη Σίφνο τιμάται το κρέας χοίρου κατά το εθιμικό...

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#62]

Η Παναγία των Βράχων Ο εικονιζόμενος πίνακας φιλοτεχνήθηκε από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και παρουσιάζει την  Παναγία και τον Ιησού βρέφος, με τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή σε παιδική...

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#87]

Γ’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ο Φορμίωνας από την πλευρά του διέταξε τον στόλο του να πλέει παράλληλα με την ακτή, ώστε να διατηρεί την επαφή...

Ο ελεύθερος άνθρωπος είναι πολεμιστής.

Ο ελεύθερος άνθρωπος είναι πολεμιστής. Πως μετράται η ελευθερία εις τα άτομα και τους λαούς; Με την αντίσταση που πρέπει να υπερνικήσουμε, με τον μόχθο για να φθάσουμε ψηλότερα....

Καλοκαιρινό πάρτυ του Μετώπου Νεολαίας

Τα μέλη του Μετώπου Νεολαίας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά διοργάνωσαν beach party σε παραλία της Αττικής. Από νωρίς το απόγευμα ξεκίνησε η προσέλευση νεολαίων από διάφορες περιοχές της Αθήνας...

  • Παραδοσιακά Μονοπάτια [#88]

  • Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#62]

  • Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#87]

  • Ο ελεύθερος άνθρωπος είναι πολεμιστής.

  • Καλοκαιρινό πάρτυ του Μετώπου Νεολαίας

Παρασκευή, 17 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#88]

Παραδοσιακή ελληνική κουζίνα σύμφωνα με τα έθιμα του Δεκαπενταύγουστου. Στις Κυκλάδες και ιδιαίτερα στην Ίο, την Πάρο, τη Σαντορίνη και τη Σίφνο τιμάται το κρέας χοίρου κατά το εθιμικό “κυκλαδίτικο ρόστο". Η συνταγή αυτή ακολουθείται πολλούς αιώνες τώρα και περιλαμβάνει ως πρώτες ύλες κόκκινο κρέας, τομάτες, πατάτες, καρότα και μανιτάρια, σε συνδυασμό με ντόπια παραδοσιακά ζυμαρικά. Παραλλαγή αυτού του εθίμου συναντάται στην Κεφαλονιά,…
Η Παναγία των Βράχων Ο εικονιζόμενος πίνακας φιλοτεχνήθηκε από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και παρουσιάζει την  Παναγία και τον Ιησού βρέφος, με τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή σε παιδική ηλικία και τον Αρχάγγελο Ουριήλ. Το περιβάλλον είναι ιδιόρρυθμα βραχώδες, ώστε να τονίσει ότι η Παναγία είναι μια γυναίκα-βράχος, η οποία παρά τις αντιξοότητες υπήρξε πάντα κοντά στο παιδί της. Σύμφωνα με την φλωρεντινή…
Γ’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ο Φορμίωνας από την πλευρά του διέταξε τον στόλο του να πλέει παράλληλα με την ακτή, ώστε να διατηρεί την επαφή με τους Μεσσήνιους της στεριάς. Οι Πελοποννήσιοι, δε, επιτέθηκαν και κατάφεραν να απομονώσουν εννέα πλοία, τα οποία κατευθύνθηκαν προς την φιλική ακτή. Εκεί, οι Μεσσήνιοι επιδόθηκαν σε μια σφοδρή μάχη με τα πληρώματα των…
Παρασκευή, 10 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#87]

Οι τόποι της πατρίδας μας που ανήκουν στην ευρύτερη οροσειρά της Πίνδου έχουν πλούσια λαογραφική παράδοση και μέσα σε αυτήν ανήκουν και οι ιδιαίτερες παραδοσιακές φορεσιές των Ελλήνων από τα Χάσια Όρη, βουνά ανάμεσα στα Τρίκαλα και τα Γρεβενά. Η γυναικεία παραδοσιακή ενδυμασία των Χασιών φοριόταν κατά τους παλαιότερους αιώνες σε χωριά μεταξύ του Αλιάκμονα και του Σαρανταπόρου, από τα Σέρβια ως τη…
Β’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ακολούθως, το καλοκαίρι του 429 π.Χ. ο Αρχίδαμος πείστηκε από τους Θηβαίους αντί να λεηλατήσει την Αττική, να πολιορκήσει τις Πλαταιές. Στο σημείο αυτό ιστορικές πηγές μας μεταφέρουν ότι οι Πλαταιείς, υπερασπιζόμενοι τον εαυτό τους απέναντι στους Σπαρτιάτες δικαστές, είπαν ότι θα ήταν εύκολο να τους σκοτώσουν, δύσκολο όμως να αποπλύνουν την αισχύνη από αυτή…
Σάββατο, 04 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#86]

Εικόνα, από αριστερά προς τα δεξιά: Αθηνά Ταρσούλη, Η φορεσιά της Αταλάντης Λοκρίδος, Λεύκωμα με Ελληνικές Φορεσιές (1941). Γραμματόσημο του 1973. Παραδοσιακό σιγκούνι από χοντρό ύφασμα (κετσέ) και θώρακας (ψάθα) με σειρές από παραδοσιακά φλουριά. Ντόπιες γυναίκες στην παραδοσιακή γιορτή «Ανδρούτσεια», ντυμένες με την παραδοσιακή ενδυμασία των Λιβανατών (2011).   Η παραδοσιακή φορεσιά της περιοχής της Αταλάντης Φθιώτιδας λέγεται και «φουστάνα». Ως ενδυμασία…
Α’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Η έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων τοποθετείται τον Μάρτιο του 431 π.Χ., με την επίθεση των Θηβαίων κατά των Πλαταιών. Έπειτα από πρόσκληση της ολιγαρχικής παράταξης, μια θηβαϊκή δύναμη τριακοσίων οπλιτών εισβάλει στην πόλη μια νύχτα βροχερή. Εντούτοις, οι Θηβαίοι, αντί να σκοτώσουν αμέσως όσους πρόσκεινται στην δημοκρατική παράταξη, καλούν τους κατοίκους της πόλης να  ενταχθούν…
Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#85]

Εικόνα: Νικηφόρος Λύτρας, Ψαριανό Μοιρολόι (1888)   “Ψαλτάδες και πνευματικοί για κοντοκαρτερείτε Ν’αφήκει διάτα στα παιδιά, ν΄αφήκει μιαν ορμηνιά Κλαίνε τα δέντρα, κλαίνε τα κλαριά Κλαίει και η φαρμελίτσα σου που δεν σε βλέπει πια. Και άκουσα την φωνούλα σου και σπάραξε η καρδιά μου Και μου ραγίστει το γυαλί και το κερί μου σβήστει Και στάζει η στάλα του κεριού μες τους…
Ο ελεύθερος άνθρωπος είναι πολεμιστής. Πως μετράται η ελευθερία εις τα άτομα και τους λαούς; Με την αντίσταση που πρέπει να υπερνικήσουμε, με τον μόχθο για να φθάσουμε ψηλότερα. Οι λαοί που έχουν κερδίσει κάποια αξία, που έχουν κάποια αξία, δεν την απόκτησαν με ελεύθερα συντάγματα. Ο μεγάλος κίνδυνος ήταν για αυτούς κάτι που αξίζει τον σεβασμό. Αυτός ο κίνδυνος μόνο μας διδάσκει…
Δ’ Μέρος «Οι Τριακοντούτεις Σπονδές». Όπως είναι φυσικό, οι «Σπονδές» δεν διήρκησαν τριάντα έτη, όπως προέβλεπε αρχικά η συνθήκη. Την αφορμή έδωσε αρχικά η διένεξη μεταξύ της Κορίνθου και της αποικίας της Κέρκυρας. Ειδικότερα, μήλο της έριδος υπήρξε η αποικία των Κερκυραίων Επίδαμνος, η οποία βρισκόταν στην ακτή της Ιλλυρίας. Οι Επιδάμνιοι, συγκεκριμένα, είχαν ενοχληθεί από τις ατυχείς συμμαχίες της αριστοκρατίας τους, καλώντας…
HerculesFarnese- Πρότυπο ανδρικής ρώμης. Το εικονιζόμενο άγαλμα έχει μείνει στην ιστορία με το όνομα «Hercules Farnese» και απεικονίζει τον Ηρακλή, τον γιο του Δία, τον μεγαλύτερο Ήρωα των Ελλήνων. Δημιουργός του έργου είναι ο περίφημος γλύπτης Λύσιππος, ο οποίος το δημιούργησε κατά το 330 π.Χ., στην εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο αριστούργημα, καθώς η τελειότητά του εδράζεται όχι μόνο στην…
Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#84]

Λαϊκή Τέχνη: Ζωγραφική, Μέρος ΙΙ Το χωριό Χιονάδες στην Κόνιτσα ήταν φημισμένο για τους αγιογράφους του ήδη από τον 18ο αιώνα. Οι ζωγράφοι αυτοί έγιναν ξακουστοί σε Ήπειρο, Θεσσαλία, Μακεδονία και στα Βαλκάνια για τα έργα τους και άφησαν πλούσια παρακαταθήκη λαϊκής τέχνης. Έγιναν γνωστοί ως «Χιοναδίτες» και ζωγράφιζαν τόσο ναούς, όσο και αρχοντικές οικίες, με τοιχογραφίες εμπνευσμένες από την ελληνική φύση, ιστορία…
Γ’ Μέρος «Οι Τριακοντούτεις Σπονδές». Την αποχώρηση των Σπαρτιατών ακολούθησε η στροφή των Αθηναίων στην επαναστατημένη Εύβοια, την οποία και επανέφεραν τελικά στους κόλπους της Συμμαχίας. Ωστόσο, οι συνεχείς αυτοί πόλεμοι έληξαν με την αποστολή Αθηναίων πρέσβεων, για την σύναψη ανακωχής μεταξύ των δυο αντιμαχόμενων πλευρών. Έτσι, περί το 447/446 π.Χ. οι δυο πόλεις συνήψαν ειρήνη, διάρκειας τριάντα ετών, η οποία έμεινε γνωστή…
Δευτέρα, 16 Ιουλίου 2018

Νέες κυκλοφορίες

Νέες κυκλοφορίες. Auswalht - Fiat Lux (2018) Οι Auswalht είναι από την Γαλλία και αποτελούν side project του Sven Mann, ο οποίος είναι μέλος στους Liyr. Το Fiat Lux είναι το πέμπτο τους άλμπουμ και περιέχει περίπου 50 λεπτά μουσικής. Κινούνται στο Martial/Industrial και το κάνουν πολύ καλά. Πρόκειται για μια πολύ καλή δουλειά, την οποία σας προτείνω. Μπορείτε να το παραγγείλετε από…
Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#83]

Λαϊκή Τέχνη: Ζωγραφική, Μέρος Ι Η λαϊκή τέχνη της ζωγραφικής για πολλούς αιώνες στη μεταβυζαντινή Ελλάδα εκφράστηκε μέσα από την θρησκευτική και εκκλησιαστική παράδοση. Ωστόσο, η έμπνευση για τις πρώιμες αγιογραφίες σε ναούς και τις τοιχογραφίες σε οικίες των παλαιότερων αιώνων ήταν στην ελληνική φύση, ιστορία και παράδοση και δεν αντλείτο μόνο από τον ιερατικό παράγοντα. Οι ζωγράφοι εκείνων των καιρών προσέγγιζαν το…
Σελίδα 1 από 183

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 84 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.