Πέμπτη, 04 Απριλίου 2019

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#91]

Αγωνίες-Κύπρος

Ο Αδαμάντιος Διαμαντής θεωρείται ένας από τους πρωτεργάτες της Κυπριακής ζωγραφικής και τα έργα του εντοπίζονται τόσο σε ιδιωτικές συλλογές όσο και στην Εθνική Πινακοθήκη της Λευκωσίας.

Παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε την καλλιτεχνική του πορεία με έμπνευση από την φύση και τις υπαρξιακές αναζητήσεις, στην συνέχεια η τραγική μοίρα της Κύπρου και οι πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις διαμόρφωσαν βαθιά το έργο του. Ο εικονιζόμενος πίνακας έχει τον τίτλο «Γυναίκα με τα Απλωμένα Χέρια» και ανήκει σε μια σειρά έργων του με τον τίτλο «Αγωνίες» στα οποία επιχειρεί να απεικονίσει τον τρόμο και την τραγική μοίρα των Κυπρίων, των θυμάτων της σύγχρονης ιστορίας. Για αυτό άλλωστε σε όλα τα έργα αυτής της περιόδου όπως και στο συγκεκριμένο έργο, όπου μια γυναικεία μορφή αγκαλιάζει πληγωμένα παιδιά και γέρους, απεικονίζει πάντα το θύμα, ποτέ τον θύτη.

Η ερμηνεία του έργου μέσα από ένα κοινωνικό-υπαρξιακό πρίσμα φανερώνει την αδικία και την σκληρότητα του σύγχρονου κόσμου. Εάν όμως επιχειρηθεί μια ερμηνεία του συγκεκριμένου έργου με βάση τις εθνικές και ιστορικές περιστάσεις που διήλθε εκείνη την εποχή η Κύπρος (1960-1980) θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι αυτή η γυναίκα δεν είναι άλλη από την Κύπρο, η οποία απλώνει τα χέρια της με σκοπό να αγκαλιάσει τα ματωμένα της παιδιά, τους γέρους και τις γριές, τα ζώα, κάθε μορφή ζωής που σπαταλήθηκε και κατακρεουργήθηκε άδικα και βάναυσα κατά την εισβολή του Αττίλα, το 1974.

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 162 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.