Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2019

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#82]

Ελληνική Θαλασσογραφία

Ο εικονιζόμενος πίνακας γεννήθηκε από τον πατέρα της θαλασσογραφίας στην Ελλάδα, τον Κωνσταντίνο Βολανάκη, και απεικονίζει την πυρπόληση τουρκικής φρεγάτας από ελληνικό πλοιάριο. Ειδικότερα, πρόκειται για το μικρό πυρπολικό του Δημήτρη Παπανικολή στο λιμάνι της Ερεσού, που γεμάτο εκρηκτικά και εύφλεκτες ύλες έχει προσκολλήσει στα πλευρά της τουρκικής φρεγάτας στις 27 Μαΐου 1821.

Όσον αφορά τον ζωγράφο Κωνσταντίνο Βολανάκη, η καταγωγή του ήταν από την Βολάνη, ένα μικρό χωριό της περιοχής του Ρεθύμνου. Σπούδασε στο Γυμνάσιο της Σύρου, απ' όπου αποφοίτησε το 1856. Έπειτα από πολλές περιπέτειες, ο Βολανάκης κατέληξε να σπουδάζει ζωγραφική στην Βαυαρία, στην Ακαδημία του Μονάχου, κοντά στον Καρλ φον Πιλότυ το 1860.

Παρά την αδιαμφισβήτητη ποιότητα των πινάκων του, η αλήθεια είναι ότι τα έργα του στην Ελλάδα δεν εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα. Πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του φτωχός, έχοντας να αναθρέψει μια πολυμελή οικογένεια.

Σχετικά με το έργο του, η θάλασσα, τα πλοία και τα λιμάνια ήταν η μόνιμη πηγή έμπνευσής του και θεωρείται ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους του ακαδημαϊκού ρεαλισμού, της λεγόμενης «Σχολής του Μονάχου». Ωστόσο, συγκεκριμένα έργα του δείχνουν και κάποιες ιμπρεσιονιστικές τάσεις.

Μετά από χρόνια τα έργα του έλαβαν την ανάλογη αξία και πλέον οι θαλασσογραφίες του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου κοσμούν τις επισημότερες αίθουσες της Αυστρίας και της Ελλάδας. 

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 194 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.