Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου 2018

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#40]

Ο Θάνατος στην ελληνική τέχνη

 

Σε αυτήν την επιτύμβια στήλη, πιθανότητα δημιουργημένη από τον Ευφράνορα, απεικονίζεται η μορφή του νεκρού νέου άνδρα και μέλη της οικογένειας του.

Η μορφή του νεκρού κοιτάει σε ένα επίπεδο πέρα από το ανθρώπινο, ατενίζει την άβυσσο ή το υπερπέραν. Το μικρό παιδί που στέκεται σκυμμένο είναι πιθανόν ο γιος του νεκρού, ο οποίος ίσως βλέπει στο όνειρο του την μορφή του νεκρού πατέρα του. Από την άλλη πλευρά εικονίζεται ο σκύλος, ο οποίος προσπαθεί να μυρίσει το αφεντικό του, αλλά δεν μπορεί να τον αντιληφθεί και έτσι καταλήγει στην αμέσως επόμενη σε αυτό οικεία μορφή, τον πατέρα του νεκρού. Ο γέροντας, λοιπόν, που τοποθετείται στο άκρο της επιτύμβιας στήλης, είναι ο πατέρας του νεκρού νέου, ο οποίος πιθανόν να αναλογίζεται για το πεπρωμένο του ανθρώπου, την ζωή και τον θάνατο.

Σε αυτήν την επιτύμβια στήλη παρατηρούμε ίσως και διαφορετικές γενεές, όπως και την σημασία της οικογένειας, η αξία του να τιμάς τους προγόνους και να αφήνεις απογόνους για την συνέχιση της γενιάς. Ο πατέρας νιώθει θλίψη που έχασε τον γιό του, αλλά τουλάχιστον υπάρχει ο εγγονός του για να καταπραΰνει την μελαγχολία του. Ακόμα, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την αγάπη των αρχαίων Ελλήνων για τα ζώα, όπως σε αυτή την περίπτωση με την αναπαράσταση ενός σκύλου που ψάχνει απεγνωσμένα το χαμένο αφεντικό του.

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 68 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.