Πέμπτη, 05 Οκτωβρίου 2017

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#25]

Η Αμαζονομαχία

 

Στον συγκεκριμένο πίνακα του Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς εικονίζεται η μάχη ανάμεσα στους Έλληνες και τις μυθικές γυναίκες πολεμίστριες της Μικράς, τις Αμαζόνες. Κέντρο της όλης σύνθεσης είναι η γέφυρα, η οποία γίνεται πεδίο σφοδρής σύγκρουσης, ενώ στο βάθος εικονίζεται η Τροία υπό καταστροφή. Η όλη σύνθεση είναι χαοτική, αλλά εξόχως παραστατική και γεμάτη ζωή.

Σε αυτόν τον πίνακα θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι πέρα από την μάχη Ελλήνων και Αμαζόνων, γίνεται υπαινιγμός για την αιώνια μάχη των δύο φύλων, του άρρενος και του θήλυ. Εν τούτοις, σε μια εθνικιστική κοινωνία δεν γίνεται να υπάρχει λόγος για ρήξη αλλά για συνεργασία και αρμονική συμβίωση ανάμεσα στα δύο φύλα.

Ναι μεν άντρες και γυναίκες έχουν κοινά δικαιώματα αλλά παραμένουν διαφορετικοί. Πρωταρχικός ρόλος αλλά και ύψιστο καθήκον της γυναίκας στην εθνικιστική κοινωνία είναι η γέννηση και ανατροφή γερών παιδιών, με σκοπό την επιβίωση και συνέχιση του γένους. Μάλιστα, σε μια χώρα –αλλά και μια ολόκληρη ήπειρο- με έντονο δημογραφικό πρόβλημα, το χρέος της γυναίκας αναδεικνύεται ακόμη πιο σημαντικό και η θέση της στην κοινωνία εξαιρετικά κρίσιμη και σοβαρή.

Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι στην σημερινή δυτική κοινωνία, η Γυναίκα είναι εκείνη που καλείται να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος στους ώμους της και να φέρει στην ζωή νέους ανθρώπους, με στόχο την αναγέννηση του Έθνους. 

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 59 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.