Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014

Η Ταινιοθήκη ενός Εθνικιστή [#9]

Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών
 
Πίτερ Τζάκσον, 2001 - 2002 - 2003, Νέα Ζηλανδία
 
«Γιοι της Γκόντορ, του Ρόχαν, αδέρφια μου! Βλέπω στα μάτια σας τον ίδιο φόβο που θα καταλάμβανε κι εμένα. Ίσως έρθει μια μέρα που το θάρρος χαθεί, που θα απαρνηθούμε φίλους και συντρόφους, μα αυτό δε θα γίνει σήμερα! Θα είναι ώρα για λύκους και σπασμένες ασπίδες όταν αφανιστεί το γένος των ανθρώπων. Μα αυτό δε θα γίνει σήμερα! Σήμερα θα πολεμήσουμε! Για ότι αγαπάτε σε αυτή την όμορφη Γη, σας καλώ να πολεμήσετε άντρες της Δύσης!»
 
"Αραγκόρν, πολεμικός λόγος έξω από τις μαύρες πύλες"
 
Υπόθεση
 
Στην τρίτη εποχή του φανταστικού κόσμου της Μέσης Γης, μετά από αρκετά χρόνια ειρήνης και την ημέρα που εχθρός των ελεύθερων ανθρώπων Σάουρον νικήθηκε, τα σημάδια πως έχει ανακτήσει τις δυνάμεις του και ο κόσμος ξανά βρίσκεται ξανά στο κατόπι του πολέμου είναι ξεκάθαρα. Όλα ξεκίνησαν με την δημιουργία των μαγικών δαχτυλιδιών. Τρία για την φυλή των αθάνατων Ξωτικών, επτά για την φυλή μεταλλουργών Νάνων και εννέα στους διεφθαρμένους ανθρώπους βασιλείς. Όμως όλοι εξαπατήθηκαν γιατί κρυφά φτιάχτηκε ακόμη ένα δαχτυλίδι. Ένα δαχτυλίδι για να ασκεί κυριαρχία σε όλα τα άλλα. Στο βουνό του χαμού, στα βάθη της Μόρντορ ο άρχοντας των σκιών Σάουρον φτιάχνει το ένα δαχτυλίδι της δύναμης και ξεκινάει μία εκστρατεία σε ολόκληρο τον γνωστό κόσμο. Οι ελεύθεροι λαοί των ανθρώπων ενώνουν τις δυνάμεις τους με τα ξωτικά και βαδίζουν στις πύλες της χώρας της σκιάς για την νίκη ή τον θάνατο. Ο πόλεμος λήγει με τους υπερασπιστές των ελεύθερων εθνών της Μέσης Γης νικητές. Όσο για το ένα δαχτυλίδι, που μπορεί να καταστραφεί μόνο εκεί που δημιουργήθηκε, χάρη στην ανθρώπινη ανοησία και αλαζονεία δεν καταστρέφεται. Ο Ισίλντουρ, βασιλιάς από το έθνος των ανθρώπων Γκόντορ, θεωρεί πως μπορεί να το κρατήσει και να δαμάσει τις δυνάμεις του, αφού η σαγήνη είναι μια απ'τις ισχυρότερες δυνάμεις του δαχτυλιδιού. Τα χρόνια περνούν, καθώς το δαχτυλίδι αλλάζει χέρια, και ο εχθρός εφόσον έχει καταφέρει να σώσει ένα μικρό κομμάτι από το πνεύμα του, ανασυγκροτείται. Η ιστορία ξεκινά, όταν το δαχτυλίδι βρίσκεται στα χέρια ενός Χόμπιτ, μια φυλή μικρόσωμων ανθρώπων από την χώρα του Σάιρ. Μια συντροφιά εννέα πλασμάτων από όλες τις φυλές σχηματίζεται, με αποστολή το δαχτυλίδι να φτάσει στο βουνό του χαμού και να καταστραφεί, πριν ξανά περάσει στα χέρια του Σάουρον και ανακτήσει πλήρως τις δυνάμεις του. Ένα συναρπαστικό ταξίδι που άλλαζε για πάντα τις μοίρες όλων.
 
Ανάλυση
 
Το επικό αριστούργημα του J.R. Tolkien, αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες δημιουργίες φανταστικού, μέσα από την οποία έχουν εμπνευστεί εκατομμύρια ανθρώπων ανά τον κόσμο σε ρεαλιστικό επίπεδο. Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, όχι απλά δεν ανταποκρίνεται σε όσα έχει συνηθίσει το Χόλιγουντ να πρεσβεύει, μα στέλνει τον θεατή σε ένα φανταστικό ταξίδι μέσα από το οποίο, μόνο σε Εθνικιστική φιλοσοφία θα μπορούσε να μπει. Με εξαίρεση φυσικά το θέαμα και τις αγαστές ερμηνείες, καθώς τα θέματα που αναλύουμε είναι οι ιδεολογικοί συμβολισμοί μέσα από τις εκάστοτε ταινίες που αναλύουμε και όχι τόσο η τεχνικές. 
 
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της τριλογίας λοιπόν, είναι η έμπνευση της βασικής ιστορίας αλλά και παράπλευρων αναζητήσεων μέσα από Λαϊκές Παραδόσεις του Δυτικού κόσμου. Για την ακρίβεια το κομμάτι Δυτικού κόσμου που εμείς θέλουμε να κρατήσουμε ως προίκα του λευκού ανθρώπου και όχι αυτό του νεοταξικού εκφυλισμού. Από το Δαχτυλίδι της σαγήνης που διαφθείρει τους θνητούς, όπου οι ρίζες του προέρχονται από σχετικά άγνωστο αρχαιοελληνικό μύθο, ως τα παραμύθια του γέρο-Μπίλμπο, διακρίνουμε στοιχεία Ευρωπαϊκής παράδοσης που κρύβουν πολύ βαθιά και διδαχτικά νοήματα.
 
Ακόμη και οι γεωγραφική μορφολογία του κόσμου παραπέμπει ξεκάθαρα σε συνθήκες και απειλές που αντιμετωπίζουμε από την αρχαιότητα έως σήμερα. Οι ελεύθεροι λαοί βρίσκονται στη δύση και χτίζουν τις άμυνες τους, καθώς ο εχθρός ελλοχεύει στις σκιές της ανατολής και μέρα με τη μέρα γιγαντώνεται μέχρι να εξαπολύσει την τελική επίθεση, βασιζόμενος στην δύναμη των αριθμών.     
 
Το ακριβώς επόμενο χαρακτηριστικό είναι η Ανδρεία. Σαν παιδί δέκα ετών τότε, θυμάμαι τον τον εαυτό μου να παραμερίζει όλα τα ανόητα πλαστικά παιχνίδια και να κουνάει ξύλα στον αέρα υπό την φαντασίωση πως βρίσκεται σε μια επική μάχη σαν εκείνη του φαραγγιού του Χελμ ή της υπεράσπισης της Μίνας Τίριθ. Σε αυτή τη σειρά ταινιών δεν υπάρχει χαρακτήρας που να μην βρίσκει το θάρρος του. Ακόμη και για τα μικρά Χόμπιτ ή και για παρθένες που πέρασαν όλη τους την ζωή μέσα σε ένα φρούριο έρχεται η στιγμή που θα σταθούν δίπλα σε ολοκληρωμένους πολεμιστές στο πεδίο της μάχης. Ένα ακόμη παράδειγμα όπου ο κόσμος του θεάματος είναι υποχρεωμένος να προωθήσει με στόχο την δημιουργία ισχυρών προσωπικοτήτων, ανθρώπων που νικούν την δειλία και μάχονται με κάθε κόστος για την ελευθερία και τα δικαιώματα τους.  
 
Σήμερα
 
Όταν στη Μέση Γη όλοι οι ελεύθεροι λαοί της δύσης αποφάσισαν να παραμερίσουν τις πολιτικές διαφορές τους και να ενωθούν ενάντιας στον Ένα και μοναδικό εχθρό, ήταν ήδη κάπως αργά. Γεγονός το οποίο δεν διαφέρει με τις σύγχρονες πολιτικές εξελίξεις της Ευρώπης. Μπορεί στον κόσμο μας δεν υπάρχει κάποιο μαγικό - αρχαίο κειμήλιο όπου με την καταστροφή του θα ερχόταν και η καταστροφή του εχθρού, άρα η μόνη εφικτή λύση είναι η ένωσης. Με κάθε κόστος οι ελεύθεροι λαοί της Ευρώπης πρέπει να ενωθούν κάτω από λάβαρο Εθνικιστικό, μέχρι να χαθεί από τον κόσμο και το τελευταίο ψεγάδι του διεθνή Σιωνισμού και του μορφώματος της παγκοσμιοποίησης.

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 39 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.