Πολιτικός Στρατιώτης - 2ος κύκλος [#94]

Το Μέλλον Ανήκει στους Εθνικιστές   Υπερβάλλων ο ζήλος του Καθεστώτος της κλεπτοκρατίας να πείσει την ελληνική κοινωνία πως η Χρυσή Αυγή υποχωρεί εκλογικά. Μια μάλιστα εκ των τελευταίων...

Ημέρα Λειτουργίας Μετώπου Νεολαίας

Ημέρα Λειτουργίας Μετώπου Νεολαίας Ομιλία με θέμα: «Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του 1944».   Το Σάββατο, 9 Δεκεμβρίου 2017, σε μια κατάμεστη αίθουσα από νέους και νέες, που μάχονται σθεναρά...

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#52]

Εικόνα: Θηλυκωτάρια (κοσμήματα μέσης) από τις αρχές του 20ου αιώνα, επιχρυσωμένο (αριστερά) και μαλαμοκαπνισμένο (δεξιά). Ψηφιακή Συλλογή του Λυκείου των Ελληνίδων.   Το θηλυκωτάρι ήταν ένα κόσμημα μέσης για...

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#32]

Ο Πληγωμένος Πολεμιστής   Το συγκεκριμένο μαρμάρινο άγαλμα χρονολογείται στην Αυτοκρατορική περίοδο της Ρώμης και απεικονίζει έναν πληγωμένο πολεμιστή που κρατά ασπίδα στο αριστερό χέρι και πιθανόν δόρυ στο...

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#51]

Β’ Μέρος Η ψυχολογία του Σπαρτιάτη πολεμιστή.   Οι Σπαρτιάτες ήταν κυνηγοί της Αρετής. Όπως έλεγαν οι ίδιοι, αναζητούσαν την υπέρτατη αλήθεια, όχι συζητώντας, αλλά πολεμώντας. Όχι μόνο στην...

  • Πολιτικός Στρατιώτης - 2ος κύκλος [#94]

  • Ημέρα Λειτουργίας Μετώπου Νεολαίας

  • Παραδοσιακά Μονοπάτια [#52]

  • Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#32]

  • Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#51]

Δικαίωση για τη Χρυσή Αυγή οι δηλώσεις Μοσκοβισί για τη Μνημονιακή Χούντα   Με συνέντευξή του που δημοσιεύτηκε σε ιταλική εφημερίδα, ο επίτροπος αρμόδιος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων της Ε.Ε. Πιερ Μοσκοβισί, ομολογεί όσα η ελληνική κοινωνία στην πλειονότητά της υποπτεύεται και η Χρυσή Αυγή καταγγέλλει μεγαλοφώνως από το 2010, το γεγονός δηλαδή πως τα Μνημόνια έχουν μετατρέψει το Σύνταγμα της χώρας μας…
Τρίτη, 05 Σεπτεμβρίου 2017

Για τα γενέθλια του κλεφτοπασόκ

Τα 43α γενέθλια γιόρτασε στις 3 Σεπτεμβρίου το κόμμα της κλεψιάς και της προδοσίας, το Πασοκ. Σε μια θλιβερή εκδήλωση στο Ζάππειο, μαζεύτηκαν τα ρετάλια του “χώρου” μπας και καταφέρουν να δώσουν λίγους μήνες ζωής ακόμα στη παράγκα που ονομάζεται κεντροαριστερά. Τη τιμητική της είχε η Φώφη Γεννηματά που βρήκε μάλιστα και την ευκαιρία να ανακοινώσει και την υποψηφιότητά της για τον συνονθύλευμα…
Σάββατο, 02 Σεπτεμβρίου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#38]

Εικόνα: Αριστερά, η παραδοσιακή γυναικεία φορεσιά της Κύμης σε πίνακα των αρχών του 18ου αιώνα. Δεξιά, η φορεσιά της Κύμης σε σύγχρονη φωτογραφία.   Η παραδοσιακή γυναικεία φορεσιά της Κύμης διαμορφώθηκε στην Κύμη Ευβοίας κατά τις αρχές του 18ου αιώνα. Η πιο γνωστή εκδοχή της είναι η επίσημη φορεσιά ή αλλιώς «του γάμου», που τη φορούσαν οι γυναίκες στο μυστήριο του γάμου ή του…
Τα τελευταία δύο έτη έχουμε επανειλημμένως καταγγείλει την καταστροφική πολιτική των Συριζοψεκασμένων. Η μνημονιακή πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση «Πρώτη φορά Αριστερά», έχει γονατίσει τον Ελληνικό λαό καταδικάζοντάς τον στην πείνα και την εξαθλίωση. Κατέστρεψαν ολοσχερώς το ήδη προβληματικό σύστημα υγείας, φρόντισαν σκοπίμως να διαλύσουν και την Παιδεία, ενώ μέσω της ακολουθούμενης μεταναστευτικής πολιτικής βαίνουν ολοταχώς στην εκπλήρωση του σχεδίου για την ισλαμοποίηση…
ΡΩΜΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ   Η ρωμαϊκή τέχνη χαρακτηρίζεται από επιβλητικότητα, υπερμεγέθεις διαστάσεις και τον θαυμασμό για τα ελληνικά πρότυπα. Πέρα από ετρουσκικές επιρροές στην κεραμική και την κατασκευή κοσμημάτων, η επίδραση της ελληνικής παράδοσης είναι εμφανής στην τάση για εξιδανίκευση, για ρυθμό και κίνηση. Η αρχιτεκτονική είναι ο κύριος τομέας στον οποίο φαίνεται η καλλιτεχνική δεινότητα των Ρωμαίων, με την δημιουργία αξεπέραστων μνημείων, όπως…
Β’ Μέρος Η δομή και η διοίκηση του σπαρτιατικού στρατού   Τα παραπάνω στρατιωτικά αξιώματα αφορούσαν τα πεζοπόρα τμήματα του σπαρτιατικού στρατού. Ωστόσο, από τα τέλη του 5ου αιώνα π.Χ. υπήρχε και το ιππικό, το οποίο ήταν υπό την διοίκηση έξι Ιππαρμοστών. Το ιππικό του σπαρτιατικού στρατού δεν ήταν μεγάλο σε αριθμό, συγκριτικά με το σώμα των οπλιτών. Διαιρείτο και αυτό σε έξι…
Πατερούλης Μεταξάς ή πατερούλης Στάλιν;   Η παράδοση της εξουσίας της χώρας από τη μασονοδεξιά στην ακροαριστερά, έγινε όπως είχαμε επισημάνει η αιτία ώστε ο Λαός μας να γνωρίσει το πραγματικό πρόσωπο των ελληνόφωνων κομμουνιστών, οι οποίοι παρουσιάζονται ακόμη και σήμερα ως «διωκόμενοι» του μεταπολιτευτικού Καθεστώτος ενώ στην ουσία αποτελούν την πλέον προνομιούχο κατηγορία πολιτών. Μια επιστολή στην καθεστωτική εφημερίδα «τα Νέα» από…
Κυριακή, 27 Αυγούστου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#37]

Εικόνα: Όπλα Ηρώων Αγωνιστών του 1821. Ο πέλεκυς του Παναγιώτη Γιατράκου, το εγχειρίδιο του Ιωάννη Μακρυγιάννη και οι πάλες, δηλαδή σπάθες του Κωνσταντίνου Φαρμάκη και του Αποστόλη Κολοκοτρώνη. (Εθνικό Ιστορικό Μουσείο)   Το καλοκαίρι του 1822 έλαβαν χώρα αιματηρές προσπάθειες των Τούρκων να καταστείλουν την Ελληνική Επανάσταση που είχε ξεκινήσει την άνοιξη του 1821. Η έκβαση των εκστρατειών ήταν νικηφόρα για τον Ελληνισμό, ειδικότερα…
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ: Ελληνιστική Εποχή   Στα επόμενα χρόνια, από τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, το 323 π.Χ.  ως την κατάλυση της Αιγύπτου των Πτολεμαίων το 31 π.Χ. εμφανίζεται στο προσκήνιο είναι νέο ρεύμα, η ελληνιστική τέχνη. Αν λάβουμε υπόψιν ότι η κλασσική τέχνη άγγιξε την τελειότητα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι στην συνέχεια η ελληνική τέχνη σήμανε την βαθμιαία αλλά και αναπόφευκτη πτώση.…
Α’ Μέρος Η δομή και η διοίκηση του σπαρτιατικού στρατού   Η στρατιωτική δομή της σπαρτιατικής πολιτείας ήταν ιεραρχική και θεμελιωμένη στην πειθαρχία, στην υπακοή στους ανωτέρους, αλλά και στην συνεχή εκπαίδευση, δηλαδή στα βασικότερα χαρακτηριστικά του δυνατότερου στρατού της Ελλάδας. Η δομή του σπαρτιατικού στρατού άρχισε να αλλάζει περίπου στις αρχές του 8ου αιώνα π.Χ., με την εμφάνιση της οπλιτικής φάλαγγας. Δεν…
Κυριακή, 20 Αυγούστου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#36]

Εικόνα: Ο Αθανάσιος Διάκος, μετά θάνατον προσωπογραφία από τον Ζακυνθινό ζωγράφο Διονύσιο Τσόκο, με παραγγελία της κυβέρνησης (1861)   Ο Αθανάσιος Γραμματικός ή Μασσαβέτας, γνωστός ως Αθανάσιος Διάκος ήταν ένας από τους Ήρωες του Γένους που επαναστάτησαν το 1821. Υπήρξε οπλαρχηγός σε δεκάδες νικηφόρες μάχες και δολοφονήθηκε μαρτυρικά από τα στρατεύματα του Ομέρ Βρυώνη με ανασκολοπισμό. Ο Ελληνικός Στρατός του απένειμε τιμητικά τον…
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ: Κλασσική εποχή   Κατά τον 5ο και 4ο αιώνα π. Χ., η Ελληνική Τέχνη ξεπερνά τα αρχαϊκά πρότυπα, όπου στοιχεία όπως η αρμονία, η ισορροπία, το κάλλος και η εξιδανίκευση οδηγούν σε μια ένα νέο ρεύμα, την κλασσική τέχνη. Η κλασσική τέχνη είναι ορατή στην αρχιτεκτονική, την ζωγραφική, την αγγειοπλαστική και την κεραμική αλλά κυρίως στο πεδίο της γλυπτικής. Οι μορφές…
Παρασκευή, 18 Αυγούστου 2017

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#36]

Β’ Μέρος Η εμφάνιση των Σπαρτιατών πολεμιστών ως μέσο ψυχολογικού πολέμου   Σύμφωνα με ιστορικές πηγές, ο χιτώνας και το ιμάτιο αντικαταστάθηκαν βαθμιαία κατά τον 5ο αιώνα π.Χ. στις ελληνικές πόλεις, από την χλαμύδα και την «εξωμίδα», δυο ανετότερα ενδύματα. Η «εξωμίς», συγκεκριμένα, ήταν ένας χιτώνας χωρίς μανίκια, ο οποίος χρησιμοποιείτο συνήθως από τους εργάτες. Ωστόσο, ήταν κατάλληλος και για τον οπλίτη, καθώς…
Παρασκευή, 18 Αυγούστου 2017

Η χώρα της ανίκητης βλακείας

Άλλη μια χρονιά, άλλο ένα μαύρο καλοκαίρι, στρέμματα παρθένου δάσους της Ελλάδας παραδόθηκαν σε φλόγες, άλλες φορές από ατύχημα και άλλες υπό αδιευκρίνιστες και ύποπτες συνθήκες. Με λύπη και οργή παρακολουθήσαμε τον ιερό φυσικό πλούτο της πατρίδας μας να καταστρέφεται και την πανίδα του να εξαλείφεται, παρά το σημαντικό και δύσκολο έργο των πυροσβεστικών υπηρεσιών.  Σε κρίσιμους καιρούς διαφαίνεται, στο μεταξύ, και η…πνευματική…
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#35]

Εικόνα: Πάνω τμήμα, οι Καβαλάρηδες στη Σιάτιστα. Κάτω τμήμα,  ο Κάτω Χορός της Ολύμπου.   Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας κατά την 15η ημέρα του Αυγούστου αναβιώνουν διάφορα έθιμα. Την ημέρα αυτή, η οποία είναι η ημέρα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου για την Ορθοδοξία, η ελληνικη παράδοση τιμάται με τρόπους που δίδαξαν παλαιότερες γενεές.  Στη Σιάτιστα της Κοζάνης αναβιώνει το έθιμο των “καβαλάρηδων”…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 105 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.