Πολιτικός Στρατιώτης - 2ος κύκλος [#94]

Το Μέλλον Ανήκει στους Εθνικιστές   Υπερβάλλων ο ζήλος του Καθεστώτος της κλεπτοκρατίας να πείσει την ελληνική κοινωνία πως η Χρυσή Αυγή υποχωρεί εκλογικά. Μια μάλιστα εκ των τελευταίων...

Ημέρα Λειτουργίας Μετώπου Νεολαίας

Ημέρα Λειτουργίας Μετώπου Νεολαίας Ομιλία με θέμα: «Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του 1944».   Το Σάββατο, 9 Δεκεμβρίου 2017, σε μια κατάμεστη αίθουσα από νέους και νέες, που μάχονται σθεναρά...

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#52]

Εικόνα: Θηλυκωτάρια (κοσμήματα μέσης) από τις αρχές του 20ου αιώνα, επιχρυσωμένο (αριστερά) και μαλαμοκαπνισμένο (δεξιά). Ψηφιακή Συλλογή του Λυκείου των Ελληνίδων.   Το θηλυκωτάρι ήταν ένα κόσμημα μέσης για...

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#32]

Ο Πληγωμένος Πολεμιστής   Το συγκεκριμένο μαρμάρινο άγαλμα χρονολογείται στην Αυτοκρατορική περίοδο της Ρώμης και απεικονίζει έναν πληγωμένο πολεμιστή που κρατά ασπίδα στο αριστερό χέρι και πιθανόν δόρυ στο...

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#51]

Β’ Μέρος Η ψυχολογία του Σπαρτιάτη πολεμιστή.   Οι Σπαρτιάτες ήταν κυνηγοί της Αρετής. Όπως έλεγαν οι ίδιοι, αναζητούσαν την υπέρτατη αλήθεια, όχι συζητώντας, αλλά πολεμώντας. Όχι μόνο στην...

  • Πολιτικός Στρατιώτης - 2ος κύκλος [#94]

  • Ημέρα Λειτουργίας Μετώπου Νεολαίας

  • Παραδοσιακά Μονοπάτια [#52]

  • Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#32]

  • Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#51]

Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017

Μάρτιν Χάιντεγκερ (26/9/1889 – 26/5/1976)

«Από όλες τις προσαγορεύσεις που μπορούμε εμείς οι άνθρωποι να εκφράσουμε, η γλώσσα είναι η υψηλότερη και μακράν όλων η πρώτη. Η γλώσσα είναι αυτή που κατ' αρχάς και τελικά μας στέλνει νεύματα για την ουσία ενός πράγματος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει σε καμμία περίπτωση ότι η γλώσσα -με κάθε σημασία της λέξης, που την έχουμε συλλάβει τυχαία- μας παρέχει και τη διαφανή…
Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#41]

Εικόνα: Τα περίφημα Φυδκιώτικα κεντήματα από τη Φύτη της Πάφου, του 19ου αιώνα και μεταγενέστερα   Η υφαντική και η κεντητική αποτελούν σημαντικά είδη λαϊκής τέχνης στην Κύπρο. Συγκεκριμένα, για τα υφαντά και την κεντητική τέχνη της κυπριακής λαϊκής παράδοσης φημίζονται περισσότερο οι εξής τοποθεσίες του νησιού: Η Φύτη στην Πάφο για τα υφαντά αλλά και τα κεντήματά της, το Λευκόνοικο στην Αμμόχωστο…
Για άλλη μια φορά, γνωστά συμπλεγματικά στοιχεία - αλλά άγνωστα για τους δημοσιογράφους και το ελληνικό κράτος - βεβήλωσαν μνημείο εθνικού Ήρωα, δείχνοντας το ανθελληνικό τους μένος. Συγκεκριμένα αυτή τη φορά έβαψαν με κόκκινη και μαύρη μπογιά το ταφικό μνημείο του Αλέξανδρου Υψηλάντη στην Αθήνα και παραπλεύρως σημείωσαν τη φράση… “Αρτέμης Μάτσας” για τον Ήρωα του Γένους.  Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης ήταν πρίγκιπας, στρατιωτικός…
Ο Πυγμάχος   Το εικονιζόμενο άγαλμα βρέθηκε έπειτα από ανασκαφές στον Κυρινάλιο λόφο, όχι μακριά από τους κήπους των Κολόννα και στον αρχαιολογικό χώρο των Θερμών του Κωνσταντίνου. Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, το άγαλμα χρονολογείται στην πρώιμη ελληνιστική εποχή, στον αιώνα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και πιο συγκεκριμένα λίγο μετά τον θάνατό του, το 323 π.Χ. Όσον αφορά την τεχνοτροπία, είναι εμφανής η…
Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2017

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#41]

Α’ Μέρος Η πορεία προς την μάχη   Η σπαρτιατική πολεμική μέθοδος περιγράφεται με αρκετή ακρίβεια και παραστατικότητα διαμέσου του Ξενοφώντα, στο έργο του «Λακεδαιμονίων Πολιτεία». Η απόφαση για πόλεμο και εκστρατεία εναντίον των αντιπάλων λαμβανόταν από τους πολίτες που θα συμμετείχαν στην φάλαγγα των οπλιτών. Η πλειοψηφία τους έπρεπε να αποφασίσει υπέρ της έναρξης των εχθροπραξιών, αναλαμβάνοντας έτσι το βάρος των επιχειρήσεων.…
Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2017

Πολιτικός Στρατιώτης - 2ος κύκλος [#82]

«Γκιαούρ Λιβαδειά»!   Εκείνοι που έστησαν πολιτικές καριέρες -και βολεύτηκαν στο διεφθαρμένο σύστημα εξουσίας- πάνω στο σύνθημα «φονιάδες των Λαών Αμερικάνοι», υποδέχτηκαν ως υπάκουοι υποτακτικοί στην πόλη της Λιβαδειάς τον πρέσβη των ΗΠΑ , αποδεικνύοντας με τον πλέον περίτρανο τρόπο πως την ελληνόφωνη αριστερά χαρακτηρίζουν δύο στοιχεία: πρώτον, το μίσος για την Ελλάδα και τους Έλληνες και δεύτερον τη λατρεία προς το Χρήμα.…
Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#40]

Εικόνα: Αριστερά, Έλληνας τεχνίτης στη Λάπηθο Κερύνειας. Δεξιά πάνω, αγγεία από τον Κόρνο Λάρνακας. Δεξιά μέση, πηθάρια από το Θραψανό Ηρακλείου. Δεξιά κάτω, πήλινο παραδοσιακό αγγείο της Σίφνου Κυκλάδων.   Η πολιτιστική κληρονομιά μας από την αρχαιότητα βρίθει υπέροχων δειγμάτων διαφόρων μορφών τέχνης, ανάμεσα στις οποίες είναι και η αγγειοπλαστική ή κεραμεική. Η τέχνη αυτή έχει επιβιώσει σε ορισμένα μέρη της πατρίδας μας…
Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#22]

Μια προσπάθεια ορισμού της τέχνης από τον Στρατή Μυριβήλη   «Τι είναι Τέχνη;   - Πείτε μου, σας παρακαλώ, τι νομίζετε πως είναι Τέχνη; Τι πιστεύετε προσωπικά γι’ αυτή; Η Τέχνη για την Τέχνη; Η Τέχνη είναι η ζωή κοιταγμένη μέσ’ από μιαν ιδιοσυγκρασία; Είναι φαινόμενο κοινωνικό; Είναι φροϋδική εξιδανίκευση; (Και οι άλλοι, οι πιο αφελείς:) Είναι ταξικό φαινόμενο;   Ειλικρινά πιστεύω πως…
Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#40]

Β’ Μέρος Η διάταξη της σπαρτιατικής οπλιτικής φάλαγγας   Ειδικότερα, το δεξιό κέρας θεωρείτο η τιμητικότερη θέση της παράταξης, για αυτό και καταλαμβανόταν πάντοτε από επίλεκτα τμήματα του στρατεύματος, δηλαδή τους γενναιότερους πολεμιστές. Αυτό συνέβαινε διότι στο δεξιό μέρος στηριζόταν το σύνολο σχεδόν της φάλαγγας, εξαιτίας της ανεξέλεγκτης τάσης όλων των οπλιτών του μετώπου να μετακινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, για να προστατεύσουν…
Ένταση και προβληματισμό έχει προκαλέσει τις τελευταίες μέρες η μαζική αντιγραφή εργασίας 106 φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Πατρών, κάτι που οδήγησε την Γενική Συνέλευση της σχολής στον αποκλεισμό τους από όλα τα μαθήματα της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου. Από την άλλη, οι τοπικές παρατάξεις της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ έβγαλαν ανακοίνωση υπερασπιζόμενοι τους αντιγραφείς, λέγοντας, κυρίως η ΔΑΠ, πως  «σε περίοδο βαθιάς κρίσης, η…
Τετάρτη, 13 Σεπτεμβρίου 2017

Πολιτικός Στρατιώτης - 2ος κύκλος [#81]

Το Μνημόνιο Σκοτώνει-Ο Εθνικισμός Απελευθερώνει   Μπορεί το εγχώριο πολιτικό, οικονομικό και δημοσιογραφικό κατεστημένο να χρησιμοποιεί κάθε μέσο προκειμένου να πείσει πως η συνταγή των Μνημονίων αποτελεί μονόδρομο και πως θα βγάλει σύντομα τη χώρα από την βαθύτατη οικονομική και κοινωνική κρίση, εντούτοις τα πλέον επίσημα χείλη της Ε.Ε. αλλά και διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία δίνουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα, η οποία επιμελώς διαστρεβλώνεται…
Κυριακή, 10 Σεπτεμβρίου 2017

Να ήταν μόνο τα αυτιά το πρόβλημα…

Κατά καιρούς έχουν γραφτεί διάφορα στον τύπο σχετικά με τις πιέσεις και το κατσάδιασμα που δέχονται οι εκπρόσωποι της Ελληνικής (μόνο κατ΄ όνομα) κυβέρνησης από τους εκπροσώπους των «Θεσμών», όπως επισήμως αποκαλούν τους διεθνείς τοκογλύφους.  Με τα μνημόνια να διαδέχονται το ένα το άλλο και τα απαιτούμενα μέτρα να είναι όλο και πιο επώδυνα για τον Ελληνικό Λαό, όσο αλλάζει και ο αύξοντας…
Σάββατο, 09 Σεπτεμβρίου 2017

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#39]

Ο Σεπτέμβριος στο αρχαίο κόσμο ήταν ο Τρυγητής καθώς κατά τη διάρκειά του γινόταν ο τρύγος, συνοδευόμενος από πλήθος παραδόσεων. Στο Βυζάντιο η 1η Σεπτεμβρίου ήταν η Αρχιχρονιά και θεωρείτο η επίσημη έναρξη του ημερολογίου. Βάσει των διεργασιών της γης που συμβαίνουν κατά τον μήνα αυτό, έλαβε κι άλλες ονομασίες όπως Σταυριάτης, Σταυρίτης, Σταυρός, Πετμεζάς, Χινόπωρος, Ορτυκολόγος, Τρυγομηνάς. Τα αμπέλια, που φροντίζονται κατά…
Παρασκευή, 08 Σεπτεμβρίου 2017

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#21]

Τέχνη-Το καταφύγιο του Ανθρώπου   Εκόμισα εις την Τέχνη     Κάθομαι και ρεμβάζω.   Επιθυμίες κ’ αισθήσεις εκόμισα εις την Τέχνην —   κάτι μισοειδωμένα, πρόσωπα ή γραμμές·   ερώτων ατελών κάτι αβέβαιες μνήμες.   Aς αφεθώ σ’ αυτήν. Ξέρει να σχηματίσει   Μορφήν της Καλλονής· σχεδόν ανεπαισθήτως   τον βίον συμπληρούσα, συνδυάζουσα εντυπώσεις,   συνδυάζουσα τες μέρες.   Κ.Π.Καβάφης
Πέμπτη, 07 Σεπτεμβρίου 2017

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#39]

Α’ Μέρος Η διάταξη της σπαρτιατικής οπλιτικής φάλαγγας   Ο ατομικός ηρωισμός της ομηρικής εποχής, που έκρινε προηγουμένως την έκβαση της μάχης και του πολέμου, δίνει πλέον την θέση του στην πειθαρχία, την αλληλεγγύη και την επιμονή των οπλιτών της φάλαγγας. Σκοπός δεν ήταν, πλέον, οι προσωπικές μονομαχίες με τους καλύτερους πολεμιστές του εχθρού, αλλά η διατήρηση της απόλυτης συνοχής της φίλιας φάλαγγας…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 95 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.