Παραδοσιακά Μονοπάτια [#71]

Εικόνες: Γιορτινή γυναικεία φορεσιά με «καβάδι» (Κάλυμνος, Τέλη 19ου - αρχές 20ού αι.). Νύφη κρατάει το «ξύσμα», παραδοσιακό γλυκό άρτο τύπου επταζύμου, στολισμένο με περίτεχνα σχέδια ζύμης.   Η...

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#70]

Υψίστης σημασίας ναυμαχίες, που διεξήχθησαν παράλληλα με την μάχη των Θερμοπυλών.   Παράλληλα με τις πολύνεκρες και μεγαλειώδες μάχες που διεξήχθησαν στις Θερμοπύλες, ανάλογες ναυμαχίες, υψίστης σημασίας, διεξάγονταν και...

Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#48]

Μεγάλοι Έλληνες Ζωγράφοι: Νικηφόρος Λύτρας   «Η αγάπη προς το ωραίον είναι η γέφυρα μεταξύ Θεού και ανθρώπου»συνήθιζε να λέει ο Νικηφόρος Λύτρας, ένας από τους μεγαλύτερους και σπουδαιότερους...

Η Ελλάς απέκτησε έναν ακόμη Ήρωα

Η Ελλάς απέκτησε έναν ακόμη Ήρωα   12 Απριλίου 2018 ένας Έλληνας πιλότος μαχητικού αεροσκάφους πέρασε στο Πάνθεον των Ηρώων. Ο χειριστής του Mirage 2000-5, Σμηναγός Γεώργιος Μπαλταδώρος, έπειτα...

Kosovo is Serbia – Macedonia is Greek!

Πριν λίγες ημέρες, το Μέτωπο Νεολαίας έλαβε με μεγάλη χαρά τις παρακάτω φωτογραφίες. Πρόκειται για ένα γκράφιτι που έφτιαξαν Σέρβοι αδελφοί μας σε μια συνοικία στο Βελιγράδι, για να...

  • Παραδοσιακά Μονοπάτια [#71]

  • Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#70]

  • Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#48]

  • Η Ελλάς απέκτησε έναν ακόμη Ήρωα

  • Kosovo is Serbia – Macedonia is Greek!

Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2018

Βιβλιοπαρουσίαση: Ο ΓΔΙΚΙΩΜΟΣ

Το πόνημα διεισδύει στα φιλόψυχα των Μανιάτικων εθίμων του γδικιωμού και της ψυχαδερφοσύνης,  και με μαεστρία διηγείται έντιμα και σταράτα πώς το δράμα και η δόξα  ποιούσαν το δίκαιο στην κοινωνία των Μανιατών. Με Δωρική ντοπιολαλιά και Μυκηναϊκή προσέγγιση των ηθών από την ηρωική σκοπιά, δημιουργεί στον αναγνώστη ένα αίσθημα σιγουριάς πως, όσο υπάρχει ανθρωπιά, η αρετή των αρετών, η καλή καρδιά θα…
Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018

Η 12η εκπομπή του Μετώπου Νεολάιας

Ακούστε στον παρακάτω σύνδεσμο τη νέα εκπομπή του Μετώπου Νεολαίας στο Ράδιο Αντεπίθεση.
Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018

Κλεάνθης ο Άσσιος

Κλεάνθης ο Άσσιος Ο «δεύτερος Ηρακλέας» και η άποψη του περί το  «ομολογουμένως τήι Φύσει ζήν».   Ο Κλεάνθης ήταν αρχαίος Έλληνας, στωικός φιλόσοφος και διάδοχος του Ζήνωνος στα σχολαρχεία της Στοάς. Καταγόταν από την Άσσο της Τρωάδας και ήταν γιος του Φανίου. Γεννήθηκε περί το 330 π.Χ. και απεβίωσε σε βαθύτατο γήρας το 232 π.Χ., όντας ενενήντα δύο ετών. Συγκεκριμένα, υπήρξε μαθητής…
Κυριακή, 18 Φεβρουαρίου 2018

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΝΕΟΛΑΙΑΣ

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΝΕΟΛΑΙΑΣ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ!   Στην πρώτη γραμμή του τιτάνιου Εθνικού Αγώνα, η σιδηρά Νεολαία της Χρυσής Αυγής. Απτόητη από τις συνεχόμενες απόπειρες φίμωσης και περιφρονώντας κάθε είδους προσπάθεια κατατρομοκράτησης, στέκεται αγέρωχη, ορθώνοντας το ανάστημα της ενάντια στο προδοτικό και αμαρτωλό καθεστώς, καθώς και στους παρακρατικούς μηχανισμούς της. Με συνεχή παρουσία και δράση στον δρόμο, εκεί που ανδρώθηκε…
Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#62]

Ελληνικές Παραδόσεις Αποκριών, Μέρος ΙΙ   Στην Κοζάνη κατά την Αποκριά τηρείται μια σειρά εθίμων με παγανιστική προέλευση. Τα έθιμα αυτά έχουν άμεση σύνδεση με τη φύση, την πανίδα της, τις μεταπτώσεις μεταξύ των εποχών και τη λατρεία των νεκρών. Ιστορικά, τα κοζανίτικα έθιμα που ακολουθούν το λεγόμενο Τριώδιο συσχετίζονται τόσο με τα Ρωμαϊκά Σατουρνάλια, όσο και με τις Βυζαντινές Καλένδες. Από το…
Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου 2018

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#61]

Β’ Μέρος Η έναρξη της σπαρτιατικής εμπλοκής.   Στο ενδιάμεσο, ο Κλεομένης στην Σπάρτη είχε καταφέρει ένα ισχυρό πλήγμα κατά του Άργους, στη Σηπεία. Επίσης, λέγεται ότι λίγο αργότερα κατάφερε να αντιμετωπίσει και τις έριδες που είχαν δημιουργηθεί εξαιτίας μιας φιλοπερσικής μερίδας της πόλης, την οποία εκπροσωπούσε ο βασιλιάς Δημάρατος, γιος του Αρίστωνα, από τον οίκο των Ευρυποντιδών. Πιο συγκεκριμένα, ο Κλεομένης σε…
Ο Θάνατος στην ελληνική τέχνη   Σε αυτήν την επιτύμβια στήλη, πιθανότητα δημιουργημένη από τον Ευφράνορα, απεικονίζεται η μορφή του νεκρού νέου άνδρα και μέλη της οικογένειας του. Η μορφή του νεκρού κοιτάει σε ένα επίπεδο πέρα από το ανθρώπινο, ατενίζει την άβυσσο ή το υπερπέραν. Το μικρό παιδί που στέκεται σκυμμένο είναι πιθανόν ο γιος του νεκρού, ο οποίος ίσως βλέπει στο…
Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2018

Πολιτικός Στρατιώτης - 2ος κύκλος [#102]

Εθνικισμός: Για την Τιμή και την Αξιοπρέπεια ενός Λαού   Ο παρολίγον εμβολισμός σκάφους του λιμενικού σώματος από τουρκική ακταιωρό και όσα επακολούθησαν αυτού του συμβάντος, αποδεικνύουν με τον πλέον επώδυνο τρόπο πως όσο ταχύτερα επιτευχθεί και επέλθει το γκρέμισμα του αντεθνικού, μεταπολιτευτικού Καθεστώτος, τόσο θα περιοριστούν οι ζημίες των εθνικών μας συμφερόντων και η ταπείνωση, στα όρια του εξευτελισμού, της Πατρίδος και…
Άγνωστα κείμενα της Σίτσας Καραϊσκάκη για την Τέχνη και την Φυλή.   «Κάθε έργο τέχνης μορφοποιεί ένα ψυχικό περιεχόμενο. Το ψυχικό αυτό περιεχόμενο θα το νοιώσουμε όταν μπορούμε να νοιώσουμε την από τον τεχνίτη δοσμένη μορφή του, πάνω στη βάση των διαφόρων φυλετικών της ψυχής ιδιοτήτων. Η μέχρι τούδε μελέτη της αισθητικής μας είναι λοιπόν ελλιπής και σκορπίζεται και κουράζεται σε λεπτομέρειες. Χωρίς…
Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου 2018

Η 11η εκπομπή του Μετώπου Νεολάιας

Ακούστε στον παρακάτω σύνδεσμο τη νέα εκπομπή του Μετώπου Νεολαίας στο Ράδιο Αντεπίθεση.
Παρασκευή, 09 Φεβρουαρίου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#61]

Ελληνικές Παραδόσεις Αποκριών, Μέρος Ι   Την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς, ομάδες ανδρών που φέρουν ποιμενικά κουδούνια περιφέρονται στους δρόμους και αναβιώνουν το έθιμο των Κουδουνάτων. Οι Κουδουνάτοι συμβολίζουν την ψυχή των πεθαμένων και την αναγέννηση της γης, καθώς η παράδοση αυτή φέρει έντονα ποιμενικά και φυσιολατρικά στοιχεία. Οι ήχοι από τα κουδούνια θεωρείται πως «ξορκίζουν το κακό». Το έθιμο τηρείται σε διάφορα…
Πέμπτη, 08 Φεβρουαρίου 2018

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι [#60]

Α’ Μέρος Η έναρξη της σπαρτιατικής εμπλοκής.   Ο Δαρείος, λίγο πριν το τέλος του 6ου αιώνα π.Χ., έθεσε σε εφαρμογή το μεγαλεπήβολο σχέδιο του και μετά από μακρά προετοιμασία και συλλογή δυσβάστακτων φόρων από τους υπηκόους του, κατάφερε να συγκεντρώσει τον απαιτούμενο στρατό για να αναχωρήσει για την κατάκτηση της Ευρώπης, ξεκινώντας, όπως είδαμε, από την Σκυθία και την Θράκη. Ως αφορμή…
Η αυτοκτονία της Κλεοπάτρας   Σε αυτόν τον πίνακα του Γκουίντο Κανιάτσι, ο οποίος χρονολογείται στα 1959-9161, απεικονίζεται η αυτοκτονία της Κλεοπάτρας, η οποία προτιμά να πεθάνει, παρά να παραδοθεί στον Οκταβιανό, έπειτα από την ήττα του Μάρκου Αντώνιου.  Το έργο διακρίνεται για τον αισθησιασμό και την υποβλητικότητα του, με μια Κλεοπάτρα κατά την παράδοση όμορφη και αισθησιακή, με τις θεραπαινίδες της να…
«ΙΜΙΑ ‘96 ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!»- «ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ!»   31 Ιανουαρίου 1996…. Ήταν εκείνη η αποφράδα ημέρα, που η Μητέρα Πατρίδα θρήνησε τρία ακόμα γενναία τέκνα της: τον αντιπλοίαρχο Χριστόδουλο Καραθανάση, τον αντιπλοίαρχο Παναγιώτη Βλαχάκο και τον σημαιοφόρο Έκτορα Γιαλοψό. Τρεις ανδρείους Έλληνες Αξιωματικούς του Πολεμικού μας Ναυτικού, που έπεσαν από τις ριπές του προαιώνιου εχθρού υπερασπιζόμενοι την εθνική μας κυριαρχία. Θυσιάστηκαν με φρόνημα…
Παρασκευή, 02 Φεβρουαρίου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#60]

Ο Καβοντορίτικος παραδοσιακός ελληνικός χορός προέρχεται από την παράδοση που έχουν τα χωριά της περιοχής του Ακρωτηρίου του Καφηρέα, στη νότια Εύβοια. Η ονομασία Κάβο Ντόρο(Cavo D’oro) δόθηκε στο ακρωτήρι από τους Ιταλούς ναυτικούς του 14ου αιώνα. Συμβατικά ονομάζεται σήμερα Κάβο Ντόρο ολόκληρο το νοτιοανατολικό τμήμα της Εύβοιας. Ο Καβοντορίτικος χορός αποτελεί τμήμα της παράδοσης της αρχαίας πόλης της Καρύστου, αλλά και όλων…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 84 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.